Kan een Koop woning een huur-koop woning worden?

We hebben een mooi huis gezien, alleen te duur om te kopen op dit moment, met een klein beetje meer spaargeld zou het lukken.
Vandaar mijn vraag zou een makelaar een huis die te koop staat. een huur-koop woning van kunnen maken.
Dus bijvoorbeeld 3 jaar huren en dan kopen??? Kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
De antwoorden hieronder zijn prima. Je kan toch altijd een lager bod plaatsen? Er is in de huidige markt genoeg onderhandelingsruimte. Ga eerst eens serieus naar de hypotheekmogelijkheden kijken en doe een bod. Niet geschoten is altijd mis!

Het beste antwoord

De makelaar handelt in opdracht van zijn opdrachtgever.

En als eigenaar van het huis zou ik hier nooit mee akkoord gaan: huurders krijg je moeilijk weg als je 'er vanaf wilt' en bovendien is de eigenaar (de verhuurder) verplicht om het groot onderhoud voor zijn rekening te nemen.

Bovendien: zolang je huur betaalt, heb je (waarschijnlijk) geen geld om apart te zetten. Dat geld heb je wel nodig als je onvoldoende hypotheek kunt krijgen om het huis van je keuze te kopen. Betaalde huur is 'weggegooid geld', je bouwt er niets mee op.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
begrijp je helemaal!!
Het gaat om een nieuwbouwhuis, dus geen last van mensen waar het huis van is. het is van de makelaar.
En ten 2e we zitten nu ook in een huurhuis maar we willen graag naar eigen huis toe. En dan zit je wel in een huis die van je zelf gaat worden!! En huren en sparen kan wel samen. gaat nu toch ook.
ronron1212
11 jaar geleden
Een nieuwbouwhuis is ook niet van een makelaar maar van een projectontwikkelaar.

Andere antwoorden (1)

De makelaar is geen eigenaar van de woning maar verkoopt de woning van de eigenaar. De eigenaar heeft waarschijnlijk een hypotheek en deze moet worden afgelost als hij of zij gaat verhuizen. Meestal hebben deze mensen een ander huis gekocht waar ze weer een hypotheek op moeten hebben. Deze mensen kunnen en mogen dan ook niet gaan verhuren.