Is de verhuurder verplicht om bij de sleuteloverdracht aanwezig te zijn?

Hoi,
Ik ben onlangs verhuisd. Nu wil mijn oude huurbaas dat ik de sleutel achterlaat. Ik wil dit liever graag persoonlijk doen zodat het dan gewoon is afgehandeld. Ook ivm het terug krijgen van borg.
Mag hij mij hier zomaar tot verplichten? Het lijkt mij dat jij gewoon aanwezig moet zijn toch?

8 maanden geleden
Thecis
8 maanden geleden
Lijkt me.ook handig dat diegene ee bijnis zodat je kunt laten zien hoe het gehuurde achter gelaten is. Maak in ieder geval van alles voldoende foto's zodat er niet later van alles in jouw schoenen geschoven kan worden en je daar door je borg niet meer (gedeeltelijk) terug krijgt.
tinus1969
7 maanden geleden
Stuur de verhuurder een mail dat je zn aanwezigheid op prijs stelt bij de sleuteloverdracht om misverstanden te voorkomen mbt de staat waarin het toen verkeerde.

Geef als eerste antwoord