Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe Kan Ik Huurder of Medehuurder zijn, als ik huisgenoot ben?

Hoi,ik heb een vraagje, mijn vriendin en ik wonen nu met anderen in huis. De huurder en medehuurder is een kennis. Wij verblijven samen met hun in huis.

Mijn vraag is; Als de huurder en de medehuurder uit het huis willen. Kan ik dan de huis overnemen op mijn naam, wij zijn de huisgenoot?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is goed om dit vooraf je af te vragen ipv achteraf. Ik heb op dit moment te weinig informatie om een goed antwoord te geven. Gaat het om sociale huurwoning?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou dit gewoon aan de verhuurder voorleggen. Verhuurders hebben namelijk meestal als doel te verhuren en niets is makkelijker dan de vertrekkende huurder te kunnen laten opvolgen door iemand die er al woont. Voor woningbouwstichtingen en verenigingen is dit anders, maar in geval van particuliere verhuur zou dit goed mogelijk zijn. Ben met carsrac eens dat we wat info missen o een goed antwoord te kunnen formuleren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

ligt er aan of jij/jullie op papier erbij staan. daarnaast is het misschien ook handig om te weten of het om een studentenhuis gaat of een huurhuis particulier of woningstichting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding