Een huurcontract is ingesteld op achteraf betalen. Mag de verhuurder dit zo maar veranderen?

De verhuurder heeft in een mailtje dit medegedeeld.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
ronron1212
10 jaar geleden
hoezo veranderen betaal je dan niet vooruit?

Antwoorden (2)

alle contracten zijn alleen maar te veranderen met wederzijds goedvinden, en nooit eenzijdig, dus nee dat kan niet zomaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw verhuurder mag u in onderling overleg verzoeken de huur voortaan vooraf te gaan betalen. Bijvoorbeeld met het argument dat huur tegenwoordig bijna altijd bij voorafbetaling is verschuldigd. Het maakt verschil of u zittend huurder bent of dat u nog een huurovereenkomst moet gaan tekenen.

Het lijkt mij dat de verhuurder in de concrete situatie van 1 bestaande huurder niet eenzijdig de met u afgesloten huurovereenkomst mag wijzigen, omdat deze overeenkomst contractueel is overeengekomen. Tenzij er in de oorspronkelijke overeenkomst is afgesproken dat de verhuurder het recht heeft om de voorwaarden eenzijdig aan te passen. Staat dat nergens, dan mogen de voorwaarden alleen worden aangepast als beide partijen daarmee instemmen.
fisbel