Wat houdt het verzilveren van een optie op een huurhuis in?

Ik moet beslissen of ik een optie op een huurhuis wil verzilveren, terwijl de huurvoorwaarden nog niet bekend zijn. Zit ik al ergens aan vast al ik aangeef de optie te willen verzilveren? Of is dit pas na het krijgen, lezen en ondertekenen van het huurcontract?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Amadea
8 jaar geleden
Uit wat ik daarover gegoogeld krijg begrijp ik dat dit verzilveren te maken heeft met een koophuis waarvan de koop omgezet wordt in huur. Daar zou ik niet aan beginnen als je de voorwaarden nog niet eens weet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een optie op een huurwoning kun je niet verzilveren (er is geen sprake van een financiele transactie). Je kunt wel gebruik maken van het recht dat je hebt de woning als 1e te kunnen huren. Daarbij hangt het af van de verhurende partij (woningcorporatie, particulier, commercieel) wat dat inhoud van dit "optierecht" is en wat de gevolgen zijn bij alsnog afwijzen van de woning Maar zolang je geen huurcontract hebt getekend zit je nergens aan vast. Wel kunnen er andere gevolgen zijn (onderaan de lijst terecht komen, bemiddelingskosten moeten betalen, opnieuw inschrijven etc..). Vraag het de betreffende verhuurder evt. bemiddelaar !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties!
Compris, met jouw reactie kan ik wat, thanks!

Het beste antwoord

Als je een optie verzilvert, betekent dit, dat je het recht om te... [kopen huren, gebruik maken, etc.] uitoefent: dus dat je gebruik maakt van je optie en het huis huurt.