Mag je tijdelijk ingeschreven staan op 2 adressen?

Goedemorgen,

Wij betrekken per 1 augustus een huurwoning maar onze koopwoning gaat ook per 1 augustus in de verkoop, mag je tijdelijk ingeschreven staan op 2 adressen of heeft iemand een andere oplossing?

9 maanden geleden
2.5K
ronron1212
9 maanden geleden
Waarom gaat je koophuis niet eerder in de verkoop?inschrijven gewoon op huuradres
LeonardN
9 maanden geleden
@Chleo63
Ik snap het hele probleem niet.
Je schrijft je per 1 augustus in op je huuradres.
Klaar.
Je hoeft helemaal niet op 2 adressen ingeschreven te staan. Dat kan ook niet eigenlijk omdat inschrijven, automatisch betekent dat je wordt uitgeschreven op het andere adres.
tinus1969
9 maanden geleden
Waarom zou je ingeschreven willen blijven op je oude adres?
Ritsuka
9 maanden geleden
Je woont in je huurhuis, en niet meer in je koophuis.
Chleo63
9 maanden geleden
Duidelijke antwoorden bedankt hiervoor, wij dachten dat i.v.m. je hypotheek je ook ingeschreven moest blijven staan op je oude adres maar gezien de antwoorden blijkbaar niet.
LeonardN
9 maanden geleden
"wij dachten dat i.v.m. je hypotheek je ook ingeschreven moest blijven staan op je oude adres maar gezien de antwoorden blijkbaar niet."
NU beschrijf je pas mogelijk je probleem/waar je mee zit.
Wij weten niet wat in jouw hypotheekvoorwaarden staat.
Sterker nog we horen nu pas DAT je een hypotheek hebt op je huis.
KeesWim geeft daarboven op nog een ander bedenkpunt. Wat de belastingdienst zegt en welke consequenties dat mogelijk heeft. ===
Jouw vraag is niet de vraag die je wil weten.
"Mag je tijdelijk ingeschreven staan op 2 adressen?"
Nee Is een hele andere vraag dan:
Ik ga van een koophuis met hypotheek naar een huurhuis; wat zijn de mogelijke gevolgen als ik me direct inschrijf op het adres van de huurwoning? En de antwoorden reacties geven je dus een verkeerd beeld.*
"maar gezien de antwoorden blijkbaar niet"
Dat maak jij ervan, dat zegt niemand.

Antwoorden (1)

Nee, je mag niet ingeschreven staan op twee adressen.
Volgens de wet BRP moeten mensen ingeschreven worden op het adres waar zij feitelijk verblijven.
Dat is per 1 augustus dus op het adres van je huurwoning.
9 maanden geleden