Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lekkage sinds 2021, wat kan ik van de verhuurder eisen?

Ik woon in een nieuw huurwoning sinds 2021 en heb al 3 keer lekkage gehad elke keer proberen ze het op te lossen maar steeds lukt het niet Maar ik heb schade aan de muur Behang mijn oven heeft onder water gestaan enz En hoe zit het met woongenot de afgelopen 2 jaar moet steeds thuis blijven Er zijn tich nieuwe woningen gebouwd en er zijn veel klachten betreft lekkage en last van de toilet loopt niet door omdat de afvoer niet goed is Wat kan ik eisen van de verhuurder wegens woongenot en de rest

7 maanden geleden
900
jc54
7 maanden geleden
Huur je van een woningbouwvereniging, of particulier?
klep
7 maanden geleden
Woningbouwvereniging
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Kijk naar mogelijkheden via https://www.huurcommissie.nl/ als je er met de woningbouw er niet uitkomt
Inekez1
7 maanden geleden
In principe is waterschade aan behang, oven e.d. voor de inboedelverzekering, of als je die niet hebt voor jezelf. Alleen als het de verhuurder echt is te verwijten dat de lekkage is ontstaan of veel langer dan nodig was heeft voortgeduurd, kun je misschien de verhuurder aansprakelijk stellen voor je materiële schade. Maar uit je vraag maak ik op dat er wel steeds actie wordt ondernomen door de verhuurder. Het is dus niet zomaar te zeggen of in dit geval de verhuurder valt te verwijten dat jij schade hebt.
Inekez1
7 maanden geleden
Voordat je iets kan eisen m.b.t. gederfd woongenot moet er wel iets (veel!) meer aan de hand zijn. Iedereen met een eigen huis, huurwoning of studentenhok krijgt vroeg of laat te maken met storingen, schade en noodzakelijke reparaties. Dat is heel vervelend, maar ook heel normaal. En dat is dus geen gederfd woongenot. Huurwoningen zouden onbetaalbaar worden als verhuurders naast de kosten voor aannemers en loodgieters ook nog bij elke klus de bewoners moeten gaan betalen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding