Kan ik huurverlaging afdwingen door een vol trappenhuis?

Onze woningbouwvereniging wil niets doen tegen de persoonlijke spullen die door buren worden opgeslagen in het trappenhuis. Denk aan fietsen, dozen, meubels, etc. De doorgang wordt er flink door belemmerd.

De woningbouwvereniging laat weten dat opslag niet mag ivm brandveiligheid, maar doet al 1+ jaar niets aan de situatie ondanks de vele meldingen. Intussen wordt dagelijks ongemak ervaren bij het naar binnen en buiten willen treden van de huurwoning. Iets groots naar binnen meenemen is onmogelijk op dit moment.

Valt dit onder aantasting van het huurgenot en is dit een reden im huurverlaging af te dwingen?

Bedankt.

10 maanden geleden
5.4K
HannekeJanssen
10 maanden geleden
een melding bij de brandweer lijkt me dan zinvoller dan een melding bij de wbv.
tinus1969
10 maanden geleden
Eens. Dit is voor de hulpdiensten, niet woongenot.
Pieterke
10 maanden geleden
Dit is een levensgevaarlijke situatie die meer actie vereist. Meldt dit inderdaad bij de brandweer en je kunt ook een klacht indienen bij de Autoriteit Woningcorporaties (aw): https://www.ilent.nl/onderwerpen/meldingen-vragen-en-klachten-over-woningcorporaties# Wellicht is het ook een idee een handtekeningactie onder je buren te starten zodat je e.e.a. kunt doorsturen aan de aw.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
...en de brandweer kan dan een, op zijn beurt, weer melding doen bij de woningbouwvereniging. Dat zal wat meer gewicht in de schaal leggen. En anders kun je eens kijken of de verzekering iets voor je kan betekenen. Zij mogen immers voor de schade opdraaien bij een brand.
Kram
10 maanden geleden
Bedankt. Wanneer bijna alle buren dit doen, valt er weinig steun te zoeken bij de buren. De brandweer heeft verwezen naar de gemeente.
De Autoriteit Woningcorporaties nog niet geprobeerd. Dank voor de tip.
Tzalwel
10 maanden geleden
Zonde he, je wordt altijd van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ervaar niet anders. Hoop dat je bij de juiste persoon/instantie terecht komt, sterkte
Kram
10 maanden geleden
Het is werkelijk waar te gek voor woorden dat deze woningbouwvereniging uitsluitend bemand lijkt te worden door - voor dit soort zaken - incapabele medewerkers. Op internet regent het klachten over van alles. Kennelijk draait het enkel en alleen om de omzet

Geef als eerste antwoord