Hangt af van de hoogte van de ervenis

'U hebt geen recht op huurtoeslag als uw vermogen voor de inkomstenbelasting uitkomt boven de vrijstelling van box 3.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als daarmee je persoonlijke vermogen hoger wordt dan een bepaalde grens (per situatie verschillend) dan heeft dat zeker invloed.
Kijk eens op:
http://financieel.infonu.nl/geld/29235-zorgtoeslag-en-huurtoeslag-2010-hoeveel-wie-waar-wanneer.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een erfenis hebt gekregen en bij de aangifte kom je daardoor in box 3, dan heb je pech dan vervalt het recht op huurtoeslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat antwoord had ik ook al gegeven.... zie de links
Bij toekenning van huursubsidie wordt het eigen vermogen wel meegerekend.

Bij toekenning van de zorgtoeslag,is het eigen vermogen niet van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel Kindgebonden budget als zorgtoeslag als huurtoeslag zijn afhankelijk van o.a. je totale verzamelinkomen zoals vermeld bij de inkomstenbelasting.