Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de bijkomende kosten bij het huren van een nieuwbouwwoning (globaal)?

Wij zijn ons aan het oriënteren op het huren van een nieuwbouwwoning (sociaal). Nu weet ik dat in de meeste gevallen de woning behangklaar wordt opgeleverd met cementdekvloer. Heeft er iemand ervaring met of een globaal overzichtje van kosten (buiten inboedel natuurlijk) die komen kijken bij het huren van een nieuwbouwwoning? Thanks!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
tinus1969
5 jaar geleden
Denk mn aan kosten van aansluiten/abonnement aangaan voor gas/water/licht/kabel/telefoon.
Kosten verhuizing aan gedacht?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Die kosten zijn niet veel verschillen dan het huren van een reeds bewoonde woning. Je moet de muren doen behangen of iets anders. De rest is klaar. Wat je daar aan wilt uitgeven ligt geheel aan wat je wilt en kunt betalen. Het nadeel van een nieuw huis is dat het meestal nog een jaar duurt voor het helemaal draag is dus er kunnen nog scheuren ontstaan.
jaar duurt voor het helemaal draag is natuurlijk droog
(Lees meer...)
Toegevoegd op 10 september 2018 16:18: tekst
5 jaar geleden
Natuurlijk gaat je onderdak -het huis- voor, maar vergeet ook de tuin niet. Bij nieuwbouw staat er niets in de tuin, zal je dus ook aan moeten denken. Nieuwe tuin wordt vaak uitgesteld tot het volgende jaar, maar denk wel alvast aan de kosten die hoog kunnen oplopen, afhankelijk van je wensen.
Muren zijn klaar om te behangen na een jaar uitdrogen. Je kunt het ook over een jaar nog eens doen. Of eventueel met iets anders bedekken, kan ook.
Bijkomende kosten kunnen ook slot+sleutels zijn. Nieuw slot bv, tenzij je niet denkt dat wie dan ook een sleutel heeft van jouw nieuwe slot in je nieuwe huis. (Ik weet dat oude sloten vaak weer verkocht/gebruikt worden.)
.
Tuinhek en -poort vergat ik nog, zijn wel kosten als je niet voor het goedkoopste en zwakke waaibomenhout kiest.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 10 september 2018 22:17: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Niet alle huizen hebben een tuin @jodokus52
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klopt @ronron1212 . Als dat hier wel het geval is, zijn er dus extra kosten om rekening mee te houden. Ik had geen nieuwbouw en kwam onverwacht ook voor de kosten van een nieuw tuinhek + -poort te staan. Dat viel tegen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding