Als je bij de wijziging van het bestemmingsplan bezwaar hebt aangetekend en diepe zakken hebt voor een goede advocaat, heb je een goede kans.
Kost veel moeite, tijd, geld en stress.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je moet dan de zogenaamde planschade aanvragen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben gelukkig geen expert en heb nooit eerder met dat bijltje gehakt. Bedankt voor je aanvulling.
Zogeheten planschade kan best aanzienlijk zijn. Als het woongenot duidelijk wordt beinvloed (dat hangt sterk af van de invulling van de recreatie) bijv. door lawaai en parkerende en wegrijdende auto' s, maak je een goede kans op een vergoeding. Een rustig park met een kinderboerderij waar moeders met kleintjes komen wandelen is iets heel anders dan een stek waar elk weekeinde lawaai is. Dat zal niet alleen bij de kans op succes, maar ook bij de hoogte van een eventueel toe te kennen vergoeding een grote rol spelen. Ik zou zeker de gemeente aanschrijven en protesteren, zodra hiertoe de mogelijkheid wordt geopend.

Het kan een goed idee zijn om met meerdere bewoners (er zitten er vast een aantal in hetzelfde schuitje) in het geweer te komen. En ja het kan langdurig en frustrerend zijn, maar als je gedaan hebt wat je kunt, hoef je jouzelf in elk geval niet te verwijten dat je niet het maximale eraan hebt gedaan. Tip 1: steek je licht op bij de politieke partijen in je Gemeenteraad om eens te zien of je daar medestanders hebt. Kwaad kan dit in elk geval niet. Tip 2: is er in jouw gemeente een wetswinkel, onderzoek daar dan wat mogelijk is. Tip 3: ga naar de wijkvereniging...