Wat wordt bedoeld met screening voor de huur van een woning?

ik heb gereageerd op een wooning wat ik niet begrijp is wat word hier bedoelt mee met een screening? en kan ik hier van uit gaan dat ik het 100% heb? ik heb verder zelf geen strafblad of iets maar geen idee of er nog andere dingen kunnen zijn? wat hier mee bedoelt word ik kreeg het bericht in me mail als volgt Ik mag op gesprek komen, ben ik dan zeker van een woning?
We verwachten van wel, tenzij er uit de toetsing (o.a. inkomenstoets) en screening (informatie uit ons netwerk) nog zaken komen die eerst besproken moeten worden.

Hoe gaat de toewijzing na alle gesprekken?
Voor, tijdens en na de gesprekken vindt de toetsing en screening van de kandidaat plaats. De laatste gesprekken zijn op 28 maart. Vanaf dat moment krijgen de kandidaten die doorgaan de keuze uit de beschikbare woningen waar ze op gereageerd hebben.

een jaar geleden
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Ik vermoed een screening op eerdere overlast/criminaliteit. Denk aan wietplantages en extreme overlast.
Dirk123
een jaar geleden
oke dat is bij mij niet ten sprake en mogt dat goed zijn dan zou zo als het er staat gewoon door gaan kan ik vanuit gaan?
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Screening kan ook gaan over je inkomen/betaalbaarheid.
Als je het wilt weten:vraag het aan de verhuurder.
Dirk123
een jaar geleden
Gewoon een controle soort van dus hier bij zal hij dan naar loonstrook en inkomsten die bij de belastingdienst bekend zijn kijken en jaar inkomen enso bedoel je
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Of je inkomen voldoende is in relatie tot de huur. Of je met je inkomen wel in aanmerking komt voor de woning: iemand die € 5.000 per maand verdiend, komt niet in aanmerking voor een sociale huurwoning (passend toewijzen). Daar kan op getoetst worden.
Maar nogmaals: vraag het de verhuurder.

Antwoorden (2)

Je bent nog niet zeker van een woning. Zelfs als de screening gunstig uitvalt kan het zijn dat er alsnog geloot moet worden. Als er meer gegeadigden zijn dan woningen zullen er mensen teleurgesteld worden, en wie dat is/zijn, bepaalt het lot.
een jaar geleden
Dirk123
een jaar geleden
op gesprek komen, ben ik dan zeker van een woning?
We verwachten van wel, tenzij er uit de toetsing (o.a. inkomenstoets) en screening (informatie uit ons netwerk) nog zaken komen die eerst besproken moeten worden.
Hier staat we verwachten van wel hoe word dit dan bedoeld
Dirk123
een jaar geleden
Wat ik ook raar vind is in de mail stond ook informatie over de woning keuken Maaten etc best raar als je het nog geen eens 100%is ook heeft hij. Best vaag neergezet ze verwachten van wel geen idee wat ze nu. Bedoelen
Screening voor de huur van een woning is een proces waarbij een verhuurder informatie verzamelt over een potentiële huurder. De verhuurder verzamelt informatie over de financiële situatie, werkverleden en kredietgeschiedenis van de huurder. De verhuurder gebruikt deze informatie om te bepalen of de huurder een betrouwbare huurder is.
10 maanden geleden