Ik ga 2 maanden ergens wonen en vertrek daarna, moet ik me dan in laten schrijven in de Gemeente?

Ikga wonen in een appartement. De huidige huurder komt na 2 maanden terug. Hij huurt dit appartement. Ik betaal hem. De huurbaas is op de hoogte. kunnen er dan 2 mensen op datzelfde adres staan ingeschreven? Is het nodig om me dan in te schrijven?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Nieneke01, het is altijd verstandig je in te laten schrijven bij de BRP, soms zelfs verplicht. Dan weet de overheid waar jouw post naar toe moet worden gestuurd en mis je geen belangrijke informatie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zou wel even uitzoeken of het officieel gaat de huisbaas kan op de hoogte zijn maar onder huur is verboden! En als het een sociale huur woning is kan het zomaar zijn dat de bewoner samen met u helemaal geen recht meer heeft op Deze woning gezien jullie samen hoogstwaarschijnlijk meer verdienen dan hij of zij alleen

Antwoorden (2)

Inschrijven is alleen nodig als er sprake is van een nieuw vast woonadres. Dat is hier niet het geval.
Als je huidige woonadres vervalt, zul je je wel moeten inschrijven op het nieuwe woonadres. Er kunnen meerdere mensen zijn ingeschreven op hetzelfde adres.
Toegevoegd op 26 juli 2020 08:21: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik vertrek wel uit mijn huidige woonplaats en huur daar ook niets meer maar weet niet waar ik na die 2 maanden ga wonen. Ik neem aan dat ik mij wel ergens in moet schrijven andrs besta ik niet voor de belasting e.d.
SimonV
3 jaar geleden
Als je huidige woonadres vervalt, zul je je wel moeten inschrijven op het nieuwe woonadres. Ik mag hopen dat je na de twee maanden elders een ander onderkomen vindt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij wijziging van Nederlands woonadres moet men zich binnen 5dagen melden in de nieuwe gemeente
De gegevens in uw vraag zijn nogal summier. Hebt u een adres in Nederland, of was u dakloos. Woont u op een ander adres en is het tijdelijke adres van uw vriend in verband met een aankomende verhuizing. Bent u tijdelijk in Nederland met een woonadres in het buitenland, en in welk land. Waar komt u nu vandaan en waar vertrekt u na twee maanden naar toe?
Er zijn omstandigheden waarbij u verplicht bent u in te laten schrijven op het nieuwe adres om een boete van minstens 235 euro te voorkomen.
Verhuist u binnen Nederland naar een andere gemeente dan bent u verplicht binnen VIJF dagen na de verhuizing zich in te laten schrijven als nieuwe bewoner bij de gemeente. De gemeente die u verlaat, zorgt voor de uitschrijving. Een verhuizing binnen dezelfde gemeente moet u ook doorgeven. Dat kan soms digitaal. Dus ook als u tijdelijk ergens anders woont, bv een tijdelijke verhuizing, moet u zich op dit adres binnen vijf dagen aanmelden bij de GBA.
Woont u oorspronkelijk niet of korter dan vier maanden in Nederland dan is het aan te raden zich in te laten inschrijven in de BRP als niet-ingezetene met uw adres in het buitenland. Dit heet ook wel de Registratie niet-ingezetenen (RNI). U krijgt dan een Burgerservicenummer (een BSN) dat u in veel gevallen nodig hebt voor contact met de overheid.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Nieneke01, uw aanvullende info onder het antwoord van SimonV was bij mij nog niet aangekomen.
Bij wisseling van woonadres naar een andere gemeente blijft de verplichting dat u zich binnen 5 dagen aanmeldt bij de GBA (de huidige BRP)