Mogelijkheden anti kraak op jonge leeftijd?

Ik ben 17 jaar, over 5 maanden 18, die 5 maanden red ik alleen niet thuis door meerdere dingen.. ik was van plan op me 18e anti kraak te gaan wonen omdat ik dit makkelijk kan betalen, heb een vast inkomen en zit niet meer op school. wat zijn de mogelijkheden voor anti kraak of goedkope woningen voor iemand van mijn leeftijd?

alvast bedankt , groet christel

Weet jij het antwoord?

/2500

Ben je al bij het maatschappelijk werk geweest? Ik weet het, klinkt misschien DUF! maar wie weet hoe goed ze je kunnen helpen in jouw situatie.

De mogelijkheden voor antikraak-wonen hangen af van de plaats waar je wilt wonen. Er zijn verschillende intermediairs actief op dat gebied (nl.cameloteurope.com, interveste.nl, adhocbeheer.nl). Voor sommige kun je je alleen inschrijven als je door een bestaand lid wordt voorgedragen. Misschien kun je gewoon ook een kamer gaan huren, dat geeft meer zekerheid en is ook nog wel betaalbaar.

Dame, Volgens mij kan je jezelf altijd inschrijven bij zowel antikraakburo's alsmede woningbouwverenigingen of studentenhuisvesting,ook nu al vanwege jouw omstandigheden! Het is inderdaad aan te bevelen kontakt te zoeken met maatschappelijk werk of jongerenhulporganisatie zoals jongerenwerk of het jac (jongeren adv.centrum) Via deze organisaties kan je waarschijnlijk ook een urgentieverklaring bekomen zodat je voorrang krijgt bij het verkrijgen van woonruimte ! Ook kan je naar jeugd en gezin stappen die een plaats in'n kamertrainingscentrum voor je kunnen regelen op heel korte termijn ! Ben zelf in 1e instantie via maatschappelijk werk op hun advies en vrijwillig op mijn 15e uit huis gegaan,later kwam er gezien mijn leeftijd en het feit dat mijn ouders mij weer terug wilden vanwege de financiele bijdrage die zij moesten betalen en ik absoluut niet terug wilde uitgemond in een ondertoezichtstelling via de kinderrechter.. Dat risico loop jij niet vanwege het feit dat je bijna 18 bent maar helpen moeten de kinderbescherming jou nu nog wel !! Succes !! Groet Simon

misschien is het een idee om die 5 maanden te overbruggen in een soort jongerenopvang, misschien niet de ideale situatie, maar dan heb je misschien wel al wat meer rust om verder te kijken. ik zou het eens googelen, wie weet zit er wel iets tussen waar ze je kunnen helpen. succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100