Hoe snel krijg je reactie op een tegenbod bij verkoop van een huis?

Dinsdag bod gekregen op mijn huis om 14.00 uur. Om 15.00 uur is mijn tegenbod kenbaar gemaakt aan de koper. Hoeveel tijd gaat er gemiddeld overheen voordat ik nu weer iets hoor? Staat hier een wettelijke termijn voor? Mag ik ervan uitgaan dat ik woensdag al iets hoor?
Lig er al vanaf half 4 wakker van... Wat een stress... Moet er over 3 kwartier uit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Nee, daar staan geen wettelijke termijnen voor.

Dit is afhankelijk van degene die aan het bieden is. Als hij heel erg graag je huis wilt kopen, zal hij zo snel mogelijk met een tegenvoorstel komen.

Het heeft alles te maken met de onderhandelingen en strategieen / bluffen.

Je wilt als koper niet TE gretig overkomen (want dat kan de vraagprijs opdrijven, immers je wilt het huis heel graag hebben).

Maar je ziet al, jij wordt behoorlijk nerveus omdat jij nog niets hebt vernomen. Het is een beetje bluffen van beide zijden.

Heb jij een makelaar in dienst genomen om het huis te verkopen? De makelaar zal de onderhandelingen voor je doen. Die is niet nerveus over de onderhandelingen en zal proberen om de hoogst mogelijke prijs voor JOU eruit te halen. Uiteindelijk wordt ook hij daar beter van, aangezien de verkoopprijs zijn courtage bepaald.

Toen ik mijn woning verkocht, was er een koper die "graag wilde". Mijn makelaar heeft toen BEWUST geen tegenvoorstel gedaan omdat hij ervan uitging dat zij toch wel zou doorzetten. Uiteindelijk ben ik dus niet afgeweken van mijn vraagprijs. En heb ik de prijs gevangen die ik graag wilde hebben (en eigenlijk dus zelf boven verwachting)

Veel succes!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het met inschakeling van een makelaar doet, kan hij je zeggen of hij een termijn voor een reactie op jouw nieuwe vraagprijs hebt gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Ik ben vanmiddag om 13 uur gebeld door de makelaar dat mijn tegenbod en de overdrachtsdatum zijn geaccepteerd :-D
Als je een bod hebt gekregen van bijvoorbeeld 2 ton en jij hebt een tegenbod gedaan van 3 ton, kan het erg lang duren voordat je een reactie krijgt. Als jij een tegenbod hebt gedaan van 201.000, zal je vrijwel onmiddellijk een reactie kunnen verwachten. In de wet is daarover niets geregeld. Dit is normaal bij een vrije marktsituatie. Het kan wel netjes zijn om ook te reageren als een bod wordt afgewezen. In het eerste voorbeeld hoef je dat echter niet te verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Ik ben vanmiddag om 13 uur gebeld door de makelaar dat mijn tegenbod en de overdrachtsdatum zijn geaccepteerd :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Dat ligt aan de tegen partij soms kan dat een paar dagen duren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Ik ben vanmiddag om 13 uur gebeld door de makelaar dat mijn tegenbod en de overdrachtsdatum zijn geaccepteerd :-D