Exvrouw heeft ons huis verkocht voor 300.000 eurowas in 2009 geschat op 550.000 euro.mag dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Inekez1
5 jaar geleden
Wat is er in die 10 jaar met het huis gebeurd? Is het onderhouden, schoon, netjes, houtwerk en schilderwerk in goede staat, tuin netjes, etc? Of is er 10 jaar niets aan gedaan, houten kozijnen aan het rotten, vocht in de muren, tuin een jungle, moet binnenshuis al het schilderwerk, behang en vloeren vervangen worden, etc etc? Dat alles kan de prijs van een woning zomaar halveren in 10 jaar tijd. Los daarvan: waar staat het huis en zijn er misschien ontwikkelingen in de buurt die het huis minder waard maken? Aanleg van een rondweg, aanvliegroute van een nieuw vliegveld, komen er windmolens in de 'achtertuin'? Staat het in Noord Groningen in aardbevingsgebied?
tinus1969
5 jaar geleden
Was het huis nog van jullie samen?
Zoja, heb je dan al een advocaat gebeld? Zij kan niet in haar eentje gezamenlijk bezit verkopen.

Antwoorden (1)

Als ex-vrouw eigenaar is, mag zij het huis verkopen tegen welke prijs zij wil.
---
10 jaar geleden was de markt anders, echter €250.000,00 is wel veel verschil. Heeft ex-vrouw je uitgekocht, dan is er geen probleem. In het andere geval vraag eens bij advocaat en/of Juridisch Loket info.
Het huis had natuurlijk voor de verkoop getaxeerd moeten worden, zeker als het bod zo veel lager is dan de schatting destijds in 2009.
Ongetwijfeld heeft de koper het huis voor de bank/hypotheek moeten laten taxeren, wellicht kan je hier een kopietje van vragen tegen betaling.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Er staat: ONS huis
Verder+