Waarom mag je in Nederland niet meer dan 1 makerlaar in de arm nemen? (zonder extra kosten)

Dit is toch waar concurrentie om draait?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (5)

dat mag wel alleen staat in ed contracten dat het niet mag ze willen namelijk exclusief het contract hebben.
Je kunt in contracten op laten nemen dat je hetzelf mag verkopen waarmee je dus zelf functioneert als een makelaar.
Of een minimale deadline afspreken waar in de makelaarhet huis moet verkopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Gast;

Ik heb, toen de verkoop van mijn oude huis me te lang begon te duren, twee makelaars het pand in overleg ieder laten aanbieden. Dat werd een collegiale verkoop genoemd en er is toen afgesproken dat de gene die uiteindelijk een koper vond tweederde en de andere eenderde van de courtage zou krijgen. Geen probleem dus, alleen wel goede afspraken over (laten) maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan altijd, mits het wordt afgesproken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit mag zeker wel, de (ver)koop wordt dan door meerdere makelaars begeleid. Vaak ook wel collegiale verkoop genoemd. Er worden tussen de makelaars van te voren wel afspraken gemaakt over een deel vaste vergoeding en een 'bonus' voor de makelaar welke uiteindelijk de deal weet te sluiten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het mag weldegelijk, het mogen er ook 3 of meer zijn. Maar.. de kans dat ze dan allemaal even hard er aan werken is natuurlijk klein(er).
Twee makelaars, een deel zelf doen, of alles zelf doen en de makelaar laten 'meekijken' het dan allemaal.
Ik verkocht twee maal een woning via Makelaarsland.nl en deed de verkoop dus zelf. Mijnsinziens absoluut de beste methode (hoge prijs en snelle verkoop)!
In de huidige kopersmarkt moeten makelaars toch 'sluiten', de druk op de verkoper zal door de eigen makelaar worden opgevoerd, liever een lage transactie dan geen transactie.