Op welke websites staan particuliere huurwoningen?

Voor de omgeving Noord-Holland. Wat is jullie ervaring met particulier huren? Hoe zijn jullie aan een particuliere woning gekomen?

6 jaar geleden
1.6K
Ivana
6 jaar geleden
Ook op Funda!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Paearius.nl
Particuliere huur via een makelaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry typfout.
Pararius.nl

Antwoorden (1)

Kijk eens op marktplaats. Daar vind je zowel huurwoningen die door particulieren worden aangeboden als huurwoningen die door / via makelaars, bemiddelingsbureaus of investeerders worden verhuurd. Op funda.nl, pararius.nl en andere soortgelijke verhuursites staan alleen woningen die door een makelaar of bemiddelingsbureau worden aangeboden.

Ook bij particuliere verhuur geldt: huurprijs minder dan 710 euro per maand is sociale huurwoning en huurprijs meer dan 710 euro per maand is een huurwoning in de vrije sector.

Alleen als jij zelf een makelaar of bemiddelingskantoor inschakelt om specifiek voor jou op zoek te gaan naar een woning, mogen ze daarvoor kosten in rekening brengen. Biedt een makelaar of kantoor een woning aan via de website, dan mogen ze jou als huurder geen bemiddelingskosten of sleutelgeld in rekening brengen. Die kosten zijn voor de verhuurder.

Verdiep je van te voren in je rechten en plichten als huurder en bekijk hoe een model-huurcontract er uit ziet.