Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan geen huurtoeslag aanvragen omdat er nog een hoofdbewoner staat ingeschreven in mijn nieuwe woning. Wat kan ik nu doen?

Ik kan geen huurtoeslag aanvragen omdat er nog een hoofdbewoner staat ingeschreven in mijn nieuwe woning. Wat kan ik nu doen? Volgens de meeste moet ik het onderzoek afwachten maar dat kan 6 maanden duren. Voor een student als ik is het onmogelijk om de huur te betalen zonder toeslag!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
884

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ga met je huurovereenkomst en ID bewijs naar je gemeente, zeg dat de vorige huurder zich blijkbaar niet uitgeschreven heeft en toon aan dat de huurovereenkomst op jouw naam staat. Omdat onderhuur wettelijk niet is toegestaan zou je daarmee kunnen aantonen dat je daar alleen woont.

Wees duidelijk dat je het financieel niet zolang kunt uithouden en dat jij hier niet de dupe van zou moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
grasmaaier
10 jaar geleden
Misschien een idee om eens langs te gaan bij het gemeentelijke belastingkantoor in je woonplaats. Er is daar vast wel iemand die het direct voor je uit kan zoeken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding