De verhuurder wil niets doen aan het herstel van het internet, wat moet en kan ik doen?

Wij huren met meerdere personen kamers in één gebouw, wij betalen voor de gezamenlijke internetverbinding. Al weken hebben wij een slechte of geen internetverbinding. Wij hebben dit probleem aangegeven bij de verhuurder maar deze wil er niets aan doen. Wat kunnen en moeten wij doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

"wij betalen voor de gezamenlijke internetverbinding" Wie is de 'eigenaar' van die verbinding ? Eén van jullie ? Of de huisbaas zelf ? In het eerste geval zullen jullie de problemen ook zelf op moeten lossen, al zal de huisbaas binnen redelijke grenzen wel zijn medewerking moeten verlenen. (b.v. door toegang tot bepaalde ruimtes te verschaffen e.d.) In het tweede geval zul je met officiële brieven moeten gaan werken waarin je de huisbaas sommeert om de voorzieningen waar jullie voor betalen in orde te maken. Eventueel kan een rechtswinkel bij jullie in de buurt je helpen bij het schrijven van dergelijke brieven. Zij kunnen je ook concreet adviseren wanneer eventueel verdere stappen nodig zijn. Heeft iemand van jullie een rechtsbijstandsverzekering, dan is dat nóg handiger om in te zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100