Telt de lening bovenop studiefinanciering (collegekrediet) als toetsinginkomen voor het aanvragen van studiefinanciering?

Ik wil aankomende zomer in een klein appartement gaan wonen. Ik ben 23 jaar en krijg vanaf de zomer dan een uitwonende beurs. Ik weet dat deze niet als toetsing inkomen wordt gezien bij het aanvragen van huurtoeslag. Hoe zit dat met een (kleine) lening?

Ik ga namelijk mijn collegegeld lenen van DUO, dit wordt maandelijks gestort boven op mijn reguliere studiefinanciering.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De lening maakt onderdeel uit van de studiefinanciering. Is dus geen inkomen. Voor de huurtoeslag telt het verzamelinkomen (box 1) Je mag trouwens in het nieuwe stelsel zoals dat medio 2015 is ingegaan onbeperkt bijverdienen zonder dat de studiefinanciering in gevaar komt.
fisbel