Is het mogelijk een appartement te huren met studiefinanciëring als voornaamste inkomen?

Een huurhuis kost een bepaald maandelijks bedrag. Is het ook mogelijk om je uitwonend studiefinanciëring als netto inkomen te zien?

Dus met twee personen bedraagt dit ongeveer 500 euro per maand.

Toegevoegd na 1 uur:
Excuus: huis moet inderdaad vervangen worden door appartement. Het maakt in principe niet uit wat er gehuurd wordt, maar meer om het feit of dit als inkomen kan worden gezien.

Dus dat het niet zo is dat we een appartement vinden, maar dat de instantie dan zegt: "jij hebt geen inkomen, jij kunt niet huren."

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp wil je met zijn 2en een huisje huren?
Volgens mij is het zo dat je bij dat soort zaken inderdaad je stufi mag opgeven als netto inkomen. Mijn vriend en ik studeren ook allebei nog, en wonen ook samen in een huurhuis.
Het klopt dat je samen ongeveer 500 euro aan stufi krijgt, maar ik kan je nu alvast vertellen dat je het daar niet mee red. De huur van je huis mag officieel maximaal 1/3 van je inkomen bedragen. Veel succes met zoeken naar een huis voor minder dan 200 per maand!
Als je echt samen een huurhuisje wilt nemen, dan raad ik je aan om maximaal bij te lenen bij de IBgroep. Het is de goedkoopste lening die je ooit zal kunnen krijgen, en je mag er lang over doen om het terug te betalen :-)
Wat je ook kunt proberen is anti-kraak proberen te wonen. Maar ik weet niet of je dat wil, en of dat je daar voor in aanmerking komt..

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, volgens mij niet. Een kamer of kleine woning wellicht, maar een huis lijkt me voor een stufi te veel.