Wat zijn de consequenties als er niemand op een woonadres staat ingeschreven?

Ik ga mijn appartement verkopen omdat ik ga samenwonen met mijn vriend. Om reiskostenvergoeding van mijn werkgever te krijgen moet ik me bij mijn vriend gaan inschrijven. Er staat dan niemand meer ingeschreven op mijn adres, heeft dat consequenties?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
Ivana
8 jaar geleden
Volgens mij kan je dan je hypotheekkosten niet meer aftrekken van de belasting omdat je niet (meer) de bewoner van het pand bent.
fisbel
8 jaar geleden
@Ivana:
Dat is alleen zo als de woning niet te koop staat.
De regel is dat de hypotheekrente van de leegstaande én te koop staande woning nog gedurende het lopende jaar + de drie volgende jaren aftrekbaar is.
Ivana
8 jaar geleden
Bedankt Fisbel. Ik geef ook aan dat ik het niet zeker weet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
O.a. de Gemeentelijke- en Waterschapsheffingen (bewonersheffingen) worden niet meer opgelegd. (Let ook op kiezen "verhuisdatum": 1 januari is een belangrijke peilddatum voor veel overheidszaken). Daar weet @fisbel ws meer van.

Antwoorden (1)

Het nieuwe adres telt voor de reiskostenvergoeding. Want daar sta je ingeschreven. De hoogte van de reiskostenvergoeding kan wijzigen als het aantal kilometers meer of minder is.
fisbel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De werkgever is niet verplicht meer reiskostenvergoeding te betalen, als je zelf kiest voor een woning verder weg. Wat administratie betreft is het voor hem wel goed jouw juiste adresgegevens te hebben.