kan de woningbouw een woningruil niet accepteren vanwege gezinsgrootte?

Ik heb een ruilhandel gevonden die wilt ruilen naar mijn huis, ik ben een alleenstaande en woon in een 4 kamer flat. De ruilhandel heeft 5 kamer een eengezinswoning. Ik wil graag groter wonen omdat ik mijn 3 kinderen in het weekend heb en in de vakantie's.
Nou vraag ik me af of de woningbouw dat als reden ziet om de woningruil niet te accepteren, omdat ik alleenstaand ben. De ruilhandel die heeft geen moeite met de grote van mijn huis en die hebben 2 bewoners.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie ruilhandel is ruil partner. (Die smartphone weer he

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij kunnen niet weten welke voorwaarden de woningbouwvereniging stelt aan woningruil. kijk op de website en bel ze even dan heb je nog voor de middag je antwoord.

Antwoorden (1)

Als je googled op: woningruil voorwaarden gezinsgrootte, dan krijg je rijen woningbouwverenigingen te zien die aangeven dat ze niet alleen eisen stellen voor wat betreft het inkomen, maar ook betreffende de gezinsgrootte.
Wat die eisen precies inhouden kan wat verschillen, maar zal elkaar niet veel ontlopen.
Dus het antwoord op je vraag luidt: ja, dat kan.
Neem even contact op met de desbetreffende woningbouwvereniging, en vraag naar de specifieke eisen in jouw geval.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het kan toch zo simpel zijn: bellen naar de enige bron waar je met zekerheid de goede informatie kan krijgen.
Ik vraag me af waarom mensen eerst hier dit soort vragen gaan stellen. Any-way: plus voor dit antwoord !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het een sociale huurwoningen betreft kunnen gemeentes ook voorwaarden stellen aan gezinsgrootte voor een woning. Het maakt dan niet uit of het woningruil is of niet. Als je nu niet voldoet aan de gezinsgrootte mag je de woning niet huren.