Dat zal niet gaan zonder huur te betalen: normaal gesproken eindigt de huurovereenkomst twee volle maanden na het overlijden van de huurder, als er verder niemand in het huurhuis woonde. Op verzoek van de nabestaanden kan dat 1 volle maand minder worden, als zij dit tijdig melden aan de verhuurder. Stel dat de verhuurder overlijdt op 21 september, dan moet in ieder geval t/m 31 oktober huur worden betaald. In die tijd kan het huis worden leeggehaald.

Toegevoegd na 6 minuten:
Uiteraard is die kortere opzegtermijn alleen mogelijk als binnen die termijn het huis weer netjes 'opgeleverd' kan worden aan de verhuurder. De verhuurder kan een kopie vragen van de overlijdensakte.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang het huis beschikbaar is voor jullie om leeg te halen, moet je huur betalen. De verhuurder gaat jullie er niet in laten als hij geen huur krijgt.