ik heb in principe geen huurschuld, maar ik loop achter met het betalen van de kosten van de deurwaarder. Wat kan ik dan verwachten?

IK had wel huurachterstand en heb het netjes betaald. Maar door die achterstand heb ik nu een schuld bij de deurwaarder. Ongeveer 800 euro aan kosten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is goed van je dat je de huurschuld af betaald hebt. Zo zal de deurwaarder dat ook zien.
Neem contact op met de deurwaarder om een betalingsregeling te treffen. Daar staan ze over het algemeen voor open.
Als je niet betaald kunnen ze uiteindelijk beslag leggen op goederen in je huis. Dus dan komen ze aanbellen samen met de politie en nemen ze spullen mee die samen de waarde hebben van je schuld plus de bijkomende kosten.

Qua wonen heb je niks meer te vrezen want je hebt geen schuld meer bij de verhuurder. De deurwaarder heeft hier niks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De schuld bij de deurwaarder zal je moeten betalen. Als je dat niet doet dan komen er vanzelf weer meer kosten bij. De deurwaarder moet immers weer brieven aan je sturen of zelfs een kortgeding bij de rechtbank beginnen. Alle kosten die hij maakt zal hij op jou verhalen. Beste neem je dus contact op met de deurwaarder om een betaalregeling te treffen.

Betaal je niet of laat je niets van je horen dan kan de deurwaarder, na een uitspraak van de kantonrechter, beslag leggen op je bezittingen of bankrekening. Er kan ook beslag op je loon of uitkering worden gelegd. Meestal wordt voor dit laatste gekozen omdat dat makkelijker is, dan hoeven ze jouw spullen niet te bewaren tot je hebt betaald of te verkopen.

Omdat je geen schuld hebt bij de woningbouwvereniging kun je niet uit je huis gezet worden. Dat kan alleen als woningbouwvereniging dat wil (bij huurschuld), maar die is hier geen partij meer. Het is nu alleen tussen jou en de deurwaarder.

Op de site www.schuldinfo.nl kun je meer vinden over dit soort zaken.