Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer moet bouw starten na tekenen koopcontract?

Ik heb een nieuwbouwproject c.q. huis op het oog en ook een optie genomen op mijn huis van voorkeur. De bouwer gaat pas bouwen als 70% is verkocht. Op dit moment is er nog 0% verkocht en is er op 50% een optie. Ik overweeg om het (voorlopig) koopcontract te tekenen met uiteraard het beding dat ik pas bouwrente ga betalen als ze gaan bouwen. Nu zit mijn zorg vooral in het volgende: Ik weet dat de bouwperiode circa 1 jaar in beslag gaat nemen, maar wat als over zes maanden nog steeds geen 70% is verkocht en de bouw dan nog steeds niet is aangevangen. Zit ik na het tekenen van het voorlopig koopcontract er voor altijd aan vast of kan ik na een x periode het contract kosteloos ontbinden om een ander huis te kunnen kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
953
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop-aanneemovereenkomsten zijn zeer complex en verschillen per project. Om goed te kunnen beoordelen wat er is jouw situatie van toepassing is hebben we meer info nodig (kan evt via pb).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kan een side letter laten opstellen waarin evt jouw voorwaarden worden opgenomen. Hun stellen verkoop voorwaarden, dan stel jij toch koop-voorwaarden. niet zomaar met alles akkoord gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding