kan je na een huurverhoging je huurtoeslag verliezen?

Ik heb sinds September 2012 een huur huis. ik heb dit gekregen op mijn 19e levensjaar. dit door een versnelde procedure, ik mocht alleen een huis uitkiezen die onder de huurprijs viel van 373.34 dit i.v.b.m de aanvraag van Huurtoeslag. nu is de huur per 1 juli verhoogd met 14 euro en nu val ik buiten dat bedrag (381 euro) en krijg ik geen huurtoeslag meer? Klopt dit? of ben ik in dit geval een bijzondere uitzondering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als jouw inkomen en alle andere zaken nog steeds voldoen aan de huurtoeslag mag jouw huur niet tot boven de huurtoeslaggrens verhoogd worden:

"In het geval dat de geldende huurprijs tot boven de huurtoeslaghuurprijsgrens
(= liberalisatiegrens) is gestegen en het huishoudinkomen tot onder de
huurtoeslaginkomensgrens is gezakt, heeft het huishouden recht op huurverlaging
tot onder de huurtoeslaghuurprijsgrens, zodat het huishouden in aanmerking kan
komen voor huurtoeslag. " http://www.aedes.nl/binaries/downloads/huurbeleid/20130315-huurprijsbeleid-periode-1-juli-2013-30-ju.pdf

Of jij nog in aanmerking komt voor huurtoeslag kun je hier bekijken: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/huurtoeslag/kan_ik_huurtoeslag_krijgen/kan_ik_huurtoeslag_krijgen