welke stappen kan ik ondernemen wannee de woningstichting je niet serieus neemt?

Sinds enkele maanden is er in de woonkamer van mijn huurwoning een onuitstaanbaar doordringend gezoem te horen welke constant is maar over de hele dag niet even veel lawaai maakt.
Soms valt het niet op en andere momenten kun je geen gesprek voeren.

Er is iemand van de ws geweest en heeft het geconstateerd. "erg hinderlijk maar je.moet er mee leren leven. Het kan maar zo een machine verderop in de straat zijn die.bromt of de achterbuurman die een nieuw.apparaat heeft., een fijne dag nog"

Het geluid is gekmakend. Waar kan ik terecht met mijn verhaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik word hier zo nieuwsgierig van..... wat is het nou?

Antwoorden (2)

lijkt mij een geval voor een ombudsman, zoek er een in de buurt: http://www.vindeenombudsman.nl/alle-ombudsmannen
ook kan je aankloppen bij een een tv-consumentenprogramma als radar of kassa (de bel-bus!).
onlangs weer op tv gezien: "recht in de regio" (v/h de rijdende rechter)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het geluid er eerder nooit geweest is en kennelijk nu sinds een paar weken/maanden wel dan moet er een te verklaren oorzaak voor worden gevonden.
Dus moet die veroorzaker opgespoord worden. Daar is niet direct de W.S. voor verantwoordelijk al zou die zich best wat coöperatiever mogen opstellen.

Wat je zelf kunt doen is: Hou een buurtonderzoek... Ga na bij buren en verderop in de straat/ wijk of dat het geluid daar ook te horen is. Breidt dat onderzoek in een cirkel om je woning uit en probeer vast te stellen waar het geluid minder is/wordt of het misschien sterker op ander plaatsen?
Zo kun je de richting van waaruit het komt proberen te lokaliseren. Geluid met een zeer lage frequentie (brom) plant zich vrij rechtlijnig voort en kan grote afstanden afleggen, een hogere frequentie (zoemen) heeft de bron meestal dichterbij en draagt minder ver.

Je kan ook vaststellen op welke hoogten het geluid hoorbaar of merkbaar is en waar minder of niet. Bijvoorbeeld wel op de begane grond maar minder of niet op een verdieping. Ook dat kan een indicatie zijn waar de bron zich kan bevinden.

Geluid kan je ook voelen; de trillingen kunnen voelbaar zijn op wanden en vloeren, nog een manier om de richting te bepalen.

Bij je onderzoek kun je dan de buurt mobiliseren en uit vinden of er vreemde activiteiten in de wijk zijn waargenomen die e.e.a. kunnen verklaren. Bijvoorbeeld het boren van een metrotunnel onder de wijk... (noem maar wat)

Als de bron dan gevonden is dan kun je met de buurt de veroorzaker daarop aanspreken en eisen dat het ophoudt en zonodig samen maatregelen tegen de veroorzaker nemen. .... Probeer dit alles eerst en betrek dan later met de buurt de W.S. erbij dan komt het succes sneller dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima advies, +!