Heb ik recht op huursubsidie?

Hallo,

ik ben van plan om een appartement te gaan huren. Het appartement heeft een eigen ingang, keuken en badkamer. Het enige nadeel is dat in de toilet met een medebewoner moet delen. Heb ik hierdoor wel of geen recht op huursubsidie?

Gr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedoel je met eigen ingang ook eigen voordeur?

Antwoorden (3)

Huursubsidie heet tegenwoordig huurtoeslag, je ontvang deze van de belastingdienst, of het gaat rechtstreeks naar de verhuurder. Of je er recht op hebt kan je nagaan op toeslagen.nl
Ze gaan uit van je inkomen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas, een eigen WC is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor huursubsidie, zie bron. Wellicht is het een idee een WC in de badkamer in te (laten) bouwen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet zo snel: Als het een appartement is met 1 huisnummer, 2 keukens, 2 badkamers maar 1 toilet kun je het ook zien alsof je een woning huurt samen met iemand. Je kunt dan samen huurtoeslag aanvragen. Je zou eigenlijk wel een huurcontract moeten hebben voor de hele woning. Dat is optie 1.

Optie 2 is: Misschien kun je een toilet laten zetten in je eigen badkamer? Dan voldoe je immers aan de voorwaarden. Er zijn zgn droogtoiletten te koop, toiletten met een systeem die bacterien zo afbreken dat het op dezelfde afvoer als het water aangesloten kan worden. Kijk maar eens rond op internet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie dat degene voor mij ook optie 2 aandraagt. Dus mijn ' niet zo snel ' is niet helemaal terecht.