Een vrijstaande nieuwbouwwoning staat al 3 jaar leeg. Indeling is onpraktisch, 124m2. Locatie is goed. Hoeveel % kan ik onder de vraagprijs bieden?

Toegevoegd na 20 uur:
er staan overigens in totaal 4 woningen van dit type te koop (al 3 jaar)!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Aangezien de huizenprijzen dalen..kun je proberen om 15 % onder de vraagprijs te bieden..maar goed...het is een vraagprijs.!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met die beargumentering zou ik eerst beslissen wat je voor de woning wil betalen. Hoeveel wijkt dit af van de vraagprijs?
In totaal nooit meer dan 20% onder de vraagprijs gaan zitten, en blijf reëel! Want anders neemt men je niet serieus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat maakt niet uit, bied wat jij ervoor wilt betalen. Als ze niet akkoord gaan en je hebt nog wat meer mogelijkheden bied je nog wat meer. Het is niet zo dat ze je in de gevangenis stoppen als je een belachelijk laag bod doet ofzo en ook niet dat ze niet met je verder willen praten als je het bod wat verhoogt daarna.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jou was zou ik eerst bij het Kadaster langs gaan om info over dat huis op te vragen. Dat kost je een of twee tientjes maar dan heb je o.a. informatie over de hoogte van de hypotheek die zij hebben afgesloten om dit huis te betalen.

Dat wetende kan je, afhankelijk van de meedogenloosheid van jou en/of je makelaar, gerust schandalig laag inzetten. Als je een prijs biedt waarmee zij een restschuld overhouden zal het moeilijk worden maar als die mensen dat huis al heel lang hebben, en dus niet duur gekocht, kon er wel eens heel veel speling mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aardig idee, maar bij het kadaster is niet de hoogte van de huidige hypotheek bekend, maar de hoogte van de hypotheek ten tijde van de vestiging van het recht van hypotheek en de soort van hypotheek (bij voorbeeld aflossingsvrij, annuiteit, spaar/leven hypotheek)