wat moet je doen als je te weinig inkomen hebt en toch op jezelf wilt?

Het is uit met mijn vriend (aaah) en ben dus opzoek naar een woning maar heb een te laag inkomen, nou krijg ik wel van de gemeente een aanvullende uitkering mits ik op mezelf ben. Gemeentelijke belasting wordt me kwijt gescholden en ik heb recht op huursubsidie. Maar ik zit met een probleem als ik straks een woning krijg toe gewezen moet ik 2x de huur betalen nou ben ik dus bang dat ik helemaal geen woning krijg! Dus graag jullie antwoorden tips trucks alles is welkom,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

tot die tijd zoveel mogelijk sparen, misschien tijdelijk baantje erbij.
Hulp vragen bij familie

Toegevoegd na 20 minuten:
voorlopig geen huis zoeken maar een kamer waar je kunt wonen. Of probeer antikraak
11 jaar geleden
Maak eerst een begroting, dan weet je wat je per maand kan besteden aan huur. a.d.h.v. dit bedrag kan je een woning zoeken die aan de criteria voldoet. antikraak is wel goedkoop maar kan je vaak niet langer dan een paar jaar wonen. Als je met iets kleins begint b.v. kamer of appartement kan je altijd verder sparen voor iets groters. En wat bedoel je met 2x huur? Woon je nu ook al op jezelf? Ook gekeken of je in aanmerking komt voor zorgtoeslag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
2 x huur bedoelt ze waarschijnlijk 1 keer huur en 1 keer borg ter hoogte van de huurprijs
Als jou een sociale huurwoning wordt aangeboden, gelijk nemen. Met je uitkering en huurtoeslag is krap maar wel te doen. Dat is de basis om jezelf stap voor stap te ontplooien en een normale leven op te bouwen. Pak elke baan die te pakken is. Misschien het begin zal moelijk zijn maar in elk geval je hebt je eigen plek en rust wat belangrijste is. Kamers, kraakwoning of woning delen, beter van niet. Alleen maar koppijn en stres. Ga dus voor jezelf. Succes