Je wilt een huis kopen wat 245.000 kost. Al heel makkelijk haalde de makelaar er 10.000 euro vanaf. Hoeveel zullen we nu gaan bieden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Je moet zoals al eerder is vermeld duidelijk voor ogen houden dat je bod meteen blijft staan. Ook moet je voor ogen houden dat de €245.000 niet de kostprijs is, maar het aanbod. De kans is redelijk groot dat wanneer de woning erg in trek is, de verkopende makelaar de woning aanbied boven de waarde van het huis.

Als je extra wil afsnoepen dan moet je sowieso gaan kijken naar gebreken in het huis. Houtrot in kozijnen? vochtplekken? Oude keuken? enkel glas? CV?.

De verkopende makelaar moet natuurlijk ook melden dat er gebreken zijn, maar jij bent als kopen ook verplicht tot onderzoek.

Als het een jaren 30 woning is kan je er vanuit gaan dat er problemen zullen zijn.

Om voor de zekerheid niet voor vervelende verrassingen te komen vraag dan bij het kadaster de gegevens van het kadastrale perceel op.

Hier kan je ook zien of er bepaalde rechten op de gronden zijn, erfdienstbaarheden geheten, of er in een erg geval sprake is van bodemverontreiniging etc.

Aan de hand van deze gegevens zal je in staat moeten zijn om te beslissen welk bod je gaat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ik zou zeggen blijven pingelen tot de makelaar/verkoper niet gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt er aan wat je maximaal voor het huis wilt geven. Ga daar nog een stukje onder zodat, als er gehandeld gaat worden,je nog wat omhoog kunt, zodat het gemiddeld bedrag van vraag en aanbod niet hoger dan jouw max komt
13 jaar geleden
Niet te enthousiast doen! En blijven afdingen. Tip: Biedt altijd lager dan dat je zelf in gedachten hebt. Dan biedt de verkoper weer iets hoger naar jou prijs in gedachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet meer weten over de situatie van de verkoper en hoe lang staat het al te koop of is er haast met de verkoop. Je kan altijd starten met een bod van 210.000 en de reaktie afwachten. Dan de vraag hoe graag wil je dat huis dan kan je natuurlijk wat meer bieden in je openings bod. 220.000 en dan afwachten. Hoe er wel rekening mee als je een bod uitbrengt geef het dan wel een einddatum mee b.v. 1 of 2 weken en noem die datum dan ook. want een bod doen is eventueel ook kopen voor die prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet te laag gaan zitten, want dan gaat de deal al heel snel niet door. Zelf zou ik 225 gaan bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je een aankoop makelaar in de hand hebt genomen. Deze behoort je te kunnen adviseren. Als je al een bod hebt gedaan op het huis kun je niet meer onder dat bod uit. Behalve als je financiering niet rond komt. Als je nog een bod moet doen biedt dan eerst maar eens 205.000
13 jaar geleden
heeft je makelaar al een bod gedaan dan? je kunt niet als je al een bod gedaan hebt wat te makkelijk ging ineens zeggen dat je een lager bod wil doen lijkt me... bod is bod tenzij je niet rond komt financieel en dan een nieuw uiterste bod doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens met sommigen: als je biedt, dan kan je aan het bod gehouden worden in Nederland. Lager bieden kan dan niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wilt dat huis graag hebben neem ik aan. Maak dat duidelijk aan de verkopende partij en geef je eindbod af, waar ze 3 dagen over na mogen denken. Houd je aan dit eindbod. Over 3 dagen weet je of het van jou is, en je spaart je een hoop frustratie in geval je blijft pingelen en je krijgt het nog niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke makelaar haalde er 10.000 vanaf? Waarschijnlijk de verkopmakelaar? Ik neem aan dat je een openingsbod hebt gedaan tussen de 10 en 20 procent onder de vraagprijs. De verkopende partij heeft er dan 10.000 vanaf gehaald. Dat is een heel aardige tegemoetkoming en dat betekent ook dat ze best bereid zijn om te zakken. Heb je bij het eerste bod 2 ton geboden, dan zou je nu 210 kunnen bieden. Dan kom je hen in evenredige mate tegemoet.

Toegevoegd na 3 minuten:
verkopmakelaar=verkoopmakelaar:)
(een vérkopmakelaar lijkt me meer iets voor in de voetbalwereld)