Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik huren buiten sociale huur maar wel met een laag inkomen?

Ik wil graag met mijn vriend een benedenverdieping in Amersfoort zoeken. Momenteel wonen we in Harderwijk. We hebben een laag inkomen, onder modaal.

Hoe en waar moeten we opzoek gaan naar een woning? Inschrijven bij huurbouwvereniging heeft weinig zin, gezien de wachttijden, voor de vrije woningsector wordt vaak verlangt van je dat je 3 keer de huur verdient, waar we niet aan komen.
Wat kunnen/moeten we doen?

10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
net als iedereen. inschrijven en wachten. Waarom zou jij een urgentie woning (als die nog bestaan ) moeten krijgen?
redhouse
10 jaar geleden
Zoeken op marktplaats enz, en bij de makelaars kijken .
Het zijn niet altijd hoge huren in de vrije sector.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kan uiteraard in de particuliere sector huren. Dus niet van de woningbouw o.i.d.
Gewoon een eigenaar van een huis die zijn huis verhuurt.

Daar zitten wel haken en ogen aan aangezien een huis waar een hypotheek op rust officieel alleen verhuurt mag worden met toestemming van de hypotheekverstrekker.
Uiteraard moet je er dan voor zorgen dat je gewoon een degelijk contract hebt.

Vaak worden dit soort woningen ook via makelaars verhuurt. Kijk maar eens op funda.nl
Sommige makelaars hanteren echter wel weer een inkomensgrens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding