Kan een huur van 12 maanden opgezegd worden?

Op 15 Augustus (vandaag) ben ik officieel op dit adres ingeschreven en verhuisd. Vandaag kreeg ik via een kennis van mij te horen dat er een plek voor mij is voor een goedkoper huur bedrag. Ik betaal 399.95 p/m voor de huur en dat is te veel. Bij dat andere huis is het 225 inc. eten +gwl. Kan ik mijn contract ontbinden en verhuizen naar dat andere adres? Hieronder heb ik een kopie van mijn contract geplakt.

Artikel 1

1.1

Het gehuurde wordt door de huurder van de verhuurder gehuurd voor onbe-paalde tijd met
ingang van 15 augustus 2012. De minimale huurperiode omvat de periode van 12 maanden,
dus tot 15 augustus 2013.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als jij dit hebt ondertekend dan zit je er hoe dan ook een jaar aan vast. Dus kun je er beter blijven wonen, omdat je anders dubbele huurlasten krijgt.
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Het staat in jouw bron heel duidelijk: "De meeste huurcontracten worden voor 1 jaar afgesloten. Dit betekent dat de huurder pas kan opzeggen na het eerste jaar. Echter als u als huurder een zwaarwegende reden heeft om toch binnen het 1e jaar op te zeggen dan is dat meestal toch wel mogelijk. Bijvoorbeeld als u een baan heeft gekregen aan de andere kant van het land." Dat jij op de eerste dag je erin bent getrokken toevallig een goedkoper huis krijgt aangeboden is geen zwaarwegende reden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar je kunt het ALTIJD proberen, misschien heeft jouw verhuurder zo weer een andere huurder en moet je gewoon 1 of 2 maanden huur betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. Ik zou het zeker proberen. Het is de verhuurder er vooral om te doen dat hij geen huur misloopt. Als hij al een nieuwe huurder heeft (of wellicht weet jij er één) wil hij misschien best wel meewerken.
Als je dit inderdaad ondertekend hebt, ben je er mee akkoord gegaan dat je "het gehuurde" (in dit geval je woning) voor een jaar voor onbepaalde tijd zult bewonen, maar minimaal een jaar.
Heb je nog niet getekend dan zou je er eventueel (volgens mij) nog onderuit kunnen.