Als we het huis uitgezet worden, waar moeten onze katten dan heen?

Oh, dat wordt lastig om uit te leggen... Euhm,... Nou, mijn vader wil bij mijn moeder weg. Na een heel lulverhaal is ie 'm snel naar de andere vrouw gepeerd, en heeft niks meer laten horen. Nu hebben we een redelijk groot gezin met vijf kinderen. We hadden het dus financieel al niet makkelijk, m'n moeder heeft geen opleiding en dus geen werk, alleen schoonmaken. M'n pa heeft beloofd elke maand 500 euro op mijn moeders rekening te storten. Dat heeft ie gedaan. Ook zei hij dat alle rekeningen betaalt waren. En omdat ie de afgelopen maanden niet helemaal eerlijk is geweest, geloofde mijn moeder hem voor geen meter. Ze keek op zijn kantoor en daar lagen allemaal onbetaalde rekeningen en waarschuwingen. Hij heeft ook gezegd dat ie er voor zorgt dat we in het huis kunnen blijven wonen. Dat kunnen we natuurlijk ook niet helemaal gaan geloven. Ik zou nog wel kunnen uitleggen wat m'n pa nog meer heeft gelogen, maar die lijst gaat denk ik niet passen.

Dus; stel dat we toch het huis moeten verkopen, waar moeten onze katten dan heen? Dan kunnen we namelijk wel tijdelijk bij mijn broer wonen, maar die haat katten

Toegevoegd na 3 uur:
Oeps, mijn beschrijving was nog niet klaar, ik klikte per ongeluk weg.

...Hij vindt ze stinken, en 3 keer raden: 2 kwijlen, en 1 is verkouden dus dat ruik je ook. Nog beter dus. Dus daar kunnen ze sowieso niet terecht. We hebben 1 kitten, die nog niet naar buiten mag, dus die kan nog aan een eventuele nieuwe omgeving wennen. De andere 2 zijn volwassen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het net als Loenie heel vervelend voor je! :(
Ik hoop dat je in je eigen huis mag blijven wonen! Misschien wil je tante/oom/neef(je)/nicht(je)/oma/opa/vriend/vriendin wel even op jullie katten passen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte meis, met de hele situatie.
Hoop echt dat het allemal goed komt! X
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie wel. Ik hoop dat het niet gebeurd, en mocht dat zo zijn, dan denk ik dat mijn opa wel voor ze wil zorgen, da's een echt kattenmannetje. Alleen is mijn oma wel is jaloers op de katten. :P
Rieneke1
13 jaar geleden
de katten die kwijlen, hebben waarschijnlijk last van hun gebit.
een bezoekje aan de dierenarts is geen overbodige luxe.
en hoezo ruik je het dat de kat verkouden is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén kat heeft idd iets aan zijn gebit, we hebben speciaal voer voor hem. De andere kwijlt niet heel erg, alleen als ie met z'n bek open slaapt, wat ie soms doet. De verkoude kat heeft medicijnen gekregen voor haar ogen en luchtwegen. Ze had dat al toen we haar kregen, die man kon niet meer goed voor zijn katten zorgen. De waterige ogen zijn, weg alleen ze heeft nog wel last van de luchtwegen. Alleen in deze situatie hebben niet geld voor nog een luchtwegen-medicijn. Als we geld hebben, gaat het op aan boodschappen, we zijn met 5 mensen... Dus een bezoekje aan de dierenarts zit er niet in... :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja, en je ruikt omdat snot niet echt bepaalt lekker ruikt. :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien de kleine. Maar voor de rest heeft ie echt pest aan ze. Als ze maar even dichtbij hem in de buurt komen schopt ie ze weg. Maar het is maar een kleine kans dat we eruit gezet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterkte joh. En wat krachtig van je dat je vooruit kijkt naar dingen die misschien moeten gebeuren en er dan ook oplossingen bij zoekt. Hopelijk is het niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bekijk het positief, nu hoef je niet meer naar paardrijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's waar. Bedankt iedereen, trouwens. :)

Antwoorden (7)

Lullig voor je allemaal, maar misschien kunnen ze zolang bij je familie en er zijn ook asiels die ze zolang nemen, totdat jullie iets anders gevonden hebben, maar dan moet je het asiel wel wekelijks een bijdrage doen.
je zou kunnen informeren bij het asiel/opvang.
sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het fijnst voor jullie zou natuurlijk zijn als ze bij een familielid of vrienden ondergebracht zouden kunnen worden, waar jullie ook regelmatig langs kunnen om ze te knuffelen :)

Als dit niet mogelijk is dan zouden ze in een asiel terecht kunnen.
Raskatten kunnen meestal terug naar hun fokker.

Je zou ze ook op marktplaats kunnen zetten en daar een nieuw baasje zoeken (ik zelf ben er niet zo'n voorstander van) Zorg wel dat je de nieuwe eigenaren dan goed checkt. Als iemand anders ze in huis neemt kan je ze verzoeken om regelmatig foto's of een e-mailtje te sturen waarin staat hoe het met de katten gaat.

Probeer ze wel als ze goed samen kunnen per 2 te laten plaatsen, dit is fijner voor de katten als ze nog een maatje hebben.
Alleen kan ook wel, maar let dan goed op of de katten met vreemde beesten kunnen of dat ze alleen geplaatst worden bij mensen die genoeg aandacht kunnen geven.

Stel dat je kat echt niet tegen honden, andere katten of kleine kinderen zou kunnen, check dan of de nieuwe eigenaren dit niet hebben... Dit voorkomt dat jullie de kat later weer terug krijgen terwijl er geen ruimte voor is en voorkomt ook teleurstelling bij de nieuwe eigenaren.

Als jullie nog uitzicht hebben om ergens terecht te komen waar je katten kan houden zou ik inderdaad bij bekenden onderdak zoeken, wie weet krijgen jullie ze later dan nog terug.

Heel veel succes met de nare situatie thuis! Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoef ze niet te verkopen, hoor. :P En het is een kleine kans, maar dat bij familie is misschien wel wat. Mijn opa is gek op katten.
ik vrees dat de enige oplossing is een plaatsje te zoeken bij vrienden of familie.
je zou de katten bij het asiel in pension kunnen doen, maar dat kost hier 7 euro per kat per dag.
andere asiels zullen soortgelijke tarieven hanteren.
je zou ook een oproepje op kattenplaza kunnen zetten, dat is een groot kattenforum waar mensen elkaar wel vaker uit de brand helpen.
gaat dit niet lukken, dan zal je afstand van je katten moeten doen.

wat een ellendige situatie, heel veel sterkte!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Asiel vind ik vreselijk, dat wilde ik eigenlijk nog in mijn beschrijving zetten, maar dat paste niet meer. Ik zal idd op kattenplaza kijken, bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeeps, die moest niet daar staan :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oo wacht toch wel. Sorry hoor ben in de war. :P
misschien begrijp ik het niet goed of lees ik ergens overheen maar waarom kunnen de katten niet gewoon mee naar de volgende woning? Ik neem aan dat jullie in een ander huis of flat gaan wonen als dit huis verkocht is... Ik denk ook dat je moeder gezien de situatie en de kinderen urgent in aanmerking zal komen voor een huurwoning (hangt van de woningcooperatie af dus vraag het even na)... En dan kunnen de katten gewoon mee...

Ook zijn er nog mogelijkheden in de particuliere verhuur of anti kraak woningen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik het lees, doet moeders schoonmaakwerk en heeft 5 kinderen te onderhouden. Dit is heel wat en zelfs een goedkopere woning zal misschien niet baten. Dierenarts kosten, kattenvoer, katten grid ect... telt allemaal wel op. Maar laten we inderdaad hopen dat ze gewoon mee kunnen! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijke situatie. Ik heb een buurvrouw die heeft vroeger veel dieren opgevangen voor soortgelijke situaties. Dit deed ze tegen vergoeding van het voer. (dus geen overnachting kosten ect. Nu zijn er meerdere liefhebbers en huplaanbieders op de wereld netzoals mijn buurvrouw. Dus ik zou zeggen, probeer ze op Marktplaats te zetten. Eventueel als tijdelijk onderkomen. Netzolang je een echt vertrouwd adres vindt. Echter is het moeilijk om een mens te vertrouwen die aan je deur komt en even je geliefde dieren mee te nemen. Maar het is eventueel een laatste oplossing. Verder bestaan er zogeheten dierenhotels. Maar die zijn helaas behoorlijk prijzig.. :( (dit is iets anders dan asiels) In ieder geval heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht het gebeuren, kleine kans, dan ga ik tijdelijk bij mijn broer wonen, maar bij hem komt er echt geen kat in. Hij haat ze. Lees beschrijving nog maar is goed. ;)
je moeder zou eens kunnen gaan praten met een sociale hulpverlener, deze kunnen heel veel hulp bieden aan gezinnen zoals jullie, vaak word met hen bekeken of er aan de openstaande vorderingen iets gedaan word en dat je vader zijn plicht jegens het gezin wel nakomt,
misschien komt het niet eens zover dat jullie de lieve huisdieren tijdelijk moeten onderbrengen
als mama maar wel hulp gaat zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een mooi antwoord, plus. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, preciessssss!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook nog allemaal onduidelijk hoor, maar ik begon me er een beetje zorgen over te maken. Bedankt.
Moeilijke situatie. Ik heb een buurvrouw die heeft vroeger veel dieren opgevangen voor soortgelijke situaties. Dit deed ze tegen vergoeding van het voer. (dus geen overnachting kosten ect.

Nu zijn er meerdere liefhebbers en huplaanbieders op de wereld netzoals mijn buurvrouw. Dus ik zou zeggen, probeer ze op Marktplaats te zetten. Eventueel als tijdelijk onderkomen. Netzolang je een echt vertrouwd adres vindt.

Echter is het moeilijk om een mens te vertrouwen die aan je deur komt en even je geliefde dieren mee te nemen. Maar het is eventueel een laatste oplossing.

Verder bestaan er zogeheten dierenhotels. Maar die zijn helaas behoorlijk prijzig.. :( (dit is iets anders dan asiels)

In ieder geval heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, nare situatie waar jullie inzitten... Wat betreft een tijdelijke oplossing voor de katten zou je contact kunnen opnemen met de kattenbescherming. Deze organisatie heeft gastgezinnen waar gevonden katten tijdelijk opgevangen kunnen worden. Misschien kunnen zij je helpen aan een adres in de buurt van mensen die je kunnen helpen. Succes met alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.