Als je een huursubsidie hebt aangevraagd, krijg je die dan meteen of kan dat nog even duren? (en hoe lang zou dat dan duren?)

Zodat ik niet zonder geld kom te zitten als ik die huurtoeslag de eerste maanden niet blijk te krijgen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

dat krijg niet meteen, ze gaan het eerst berekenen en kijken of je er daadwerkelijk recht op heb, je krijgt het dan die maand erop
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan vrij snel gaan. Een wijziging die je nu online doorgeeft, kan volgende maand al ingaan qua betalingen. Dus met post zal het iets trager zijn, denk ik.

Op sommige momenten is de belastingdienst enorm traag (lees: behandeling van een bezwaarschrift kan doodleuk een jaar duren, NIET overdreven) maar zolang er geen achterstanden zijn en het gewoon over iets vrij simpels gaat zoals huur- of zorgtoeslag, kan het snel gaan. Het gaat om een voorschot, dus er hoeft niets gecontroleerd te worden aan gegevens, dat gebeurt achteraf als je werkelijke recht wordt vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms binnen 2 maanden maar bij mij duurde het ander half jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan heb je echt iets verkeerds gedaan, het duur echt nooit zo lang!