Waar kan ik ervaringen lezen van mensen die hun woning aan een opkoper hebben verkocht?

Tegenwoordig zie ik veel sites voorbij komen met mooie namen als 'wij kopen uw woning' en 'contant geld voor uw huis' etc. De ene site ziet er nog professioneler uit dan de andere en -ik moet toegeven, het verhaal klinkt heel aanlokkelijk.

Tegelijk gaat er ook een belletje rinkelen dat het té mooi is om waar te zijn.
Nu begrijp ik ook wel dat je met zelf verkopen, of desnoods via een makelaar altijd meer voor je woning krijgt dan hetgeen je krijgt wanneer je het aan een 'opkoper' verkoopt.

Nu zie ik ik op google wel enorm veel aanbieders van bedrijven om je woning te kopen, maar ervaringen en verhalen lees ik niet.

Iemand hier misschien??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.1K

Het beste antwoord

Je schrijft in je toelichting dat je geen ervaringen en verhalen ziet. Ik zie die ook niet, en ze zullen er ook niet zijn. Dat heeft diverse redenen: zoiets maak je waarschijnlijk maar één keer in je leven mee, het komt ook heel weinig voor, en het is betrekkelijk nieuw. (nu is het pas actueel en is er markt voor wegens de woningmarkt die op slot zit). Bovendien zal bijna niemand met zulke verhalen zo snel te koop gaan lopen.

Je stelt dat het te mooi is om waar te zijn, maar ik vind dat, na het bekijken van wat sites, heel erg meevallen. De meeste bedrijven geven duidelijk aan dat de prijs beduidend lager is, dan de vrije verkoopwaarde. Het is dus helemaal niet zo "mooi" en je zou weleens rekening moeten houden met een "schade" van zo'n 30 tot 40%. Dat is ook weer niet zo vreemd, want die bedrijven moeten winst maken, en lopen ook een risico. Zij moeten dat huis ook weer kwijt.

Er kan ook niet zoveel misgaan. Zo'n verkoop wordt contractueel goed geregeld, en het enige wat kan gebeuren is dat je spijt krijgt van je beslissing. M.i. is de keuze voor een opkoper, de allerlaatste optie die je moet overwegen.

Opvallend is dat in het zeer uitgebreide stappenplan van de Vereniging Eigen Huis, waar werkelijk alle mogelijke opties aan bod komen, deze mogelijkheid niet wordt genoemd. Het is dus een geheel nieuwe variant, en nog bijna niemand heeft hier ervaring mee.

Ik raad je aan hier de Vereniging Eigen Huis eens over te bellen. Gewoon met de vraag, waar je op moet letten, als je zoiets wilt gaan doen. En verder is het simpel: is de nood echt heel hoog, en moet je je huis echt kwijt, vraag dan offertes aan verschillende bedrijven. Je hebt zelf al geconstateerd dat je keuze genoeg hebt.
http://www.eigenhuis.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verkoop zelf uw huis. De notaris, waar je helaas niet kunt aan ontsnappen, geeft je alle uitleg. Ik erger me dood aan de wildgroei van HUISPARASIETEN: makelaars, syndici, private vastgoedbeheerders, notarissen (die best vervangen kunnen worden door een hooggeschoolde en goed betaalde ambtenaar), kopers op lijfrente, opkopers, verzekeraars tegen wanbetalingen, sociaal verhuurkantoren, … de rij wordt helaas elke dag langer. En dan maar schrikken dat huizenprijzen de pan uitrijzen.