Wat valt eingelijk onder serivce kosten voor de huurtoeslag? want het contract heeft verschillende posten?

contract is al volgt kalehuur: 600
service kosten:40
kabelbedrijf:10
stoffering: 100
voorschot cv: 50
gas & elektra:0
Water:0

maar wat telt de belastingdienst als service kosten? de 40 of ook de stoffering, voorschot cv en kabelbedrijf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Er zijn 4 rubrieken van servicekosten waarbij er voor elke rubriek 12 euro opgeteld mag worden (dus maximaal 48 euro).

Het gaat om de volgende posten:
• schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
• energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
• huismeesterkosten
• kosten voor dienst- en recreatieruimten

In dit geval dus niet de kabel, stoffering, voorschot cv (tenzij dit energiekosten voor de gemeenschappelijke ruimten zijn, dan maximaal 12).

De servicekosten zijn dubieus: vraag bij je verhuurder aan hoe die uitgesplitst zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn geen gemeenschappelijke ruimten. Ik ben de enige bewoner. Ik denk dat de huurder eingelijk gewoon 800 voor het wilt en het op deze manier probeert over te brengen. Eingelijk zijn alle huizen bij de makkelaars zo, 600 komt neer op 800. Maar kan ik dan dus wel toeslag krijgen gezien het geen service kosten zijn of kan het gewoon helemaal niet in dit geval???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt recht op huurtoeslag. Bij het aanvragen vul je gewoon de kale huur in (€600). Je vult niets in bij de servicekosten. Of je deze nou wel of niet meetelt maakt niet uit: je huur zit toch boven de aftoppingsgrens. Deze lag voor 1 of 2 personen in 2010 op zo'n €511. Dat betekent dat alle huur die daarboven ligt niet meer meegenomen wordt in de berekening van de hoogte van de huurtoeslag. Dus die servicekosten wel of niet meetellen maakt dan toch niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Alleen de servicekosten dus niet stookkosten etc.