Hoe kom je erachter of een leegstaand pand te koop is?

En dan bedoel ik geen woningen maar zogenaamd 'industrieel vastgoed'. Oude fabriekshallen enzo. Er staan geen borden bij van wie de eigenaar/beheerder is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Zolang er geen bord aanhangt kun je er achterkomen door dit aan de eigenaar te vragen.
Weet je niet wie de eigenaar is dan moet je enig navraag werk verrichten.
In geval van een voormalig bedrijf zou je via de site van de kamer van koophandel kunnen kijken wat of wie er heeft in gezeten.
Ook kun je gegevens opvragen bij het kadaster om zo de eigenaar te achterhalen. Ook als het om een particulier eigendom gaat.

Het meest eenvoudige is en blijft om even bij de buren aan te bellen en te vragen hoe, wat, wie, waar etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alvast + 1 voor je duidelijke antwoord. Maar stel nou dat het pand al ruim 20 jaar (op zijn minst) leeg staat en de buurtbewoners weten niet meer wie de eigenaar was. Geloof het of niet, ik heb het hier over een bestaande situatie, de mensen die het gevraagd heb wonen er al ruim 25 jaar naast. Ooit hebben ze nog wel wat activiteit gezien maar dat is het dan ook.

Andere antwoorden (3)

Soms staan ze op Funda zakelijk:

http://www.fundainbusiness.nl/kantoor/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga erin wonen, dan leer je de eigenaar snel kennen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha +1 voor je humor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, hele goeie tip !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima idee,,
Door het adres googelen. Zou wel gek zijn, als iets te koop staat, dan niet een link heb ergens op het net.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al gedaan, niet gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het waarschijnlijk niet te koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dat per se zo is. Niet iedereen gebruikt internet, kijk naar alle restaurants of afhaals die niet op internet te vinden zijn.
Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat iemand niet actief op zoek is naar een koper, maar door een mooi bod wel te overtuigen is.