Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wordt precies bedoeld met een verhuurdersverklaring?

Ik woon op dit moment zelfstandig maar heb binnenkort een gesprek met een andere woningbouwvereniging. Die vragen mij om een verhuurdersverklaring mee te nemen. Wat wordt daar precies mee bedoeld? Is dat het huurcontract of wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat staat daar precies op? En moet ik dat bij de woningbouw waar ik nu zit aanvragen of heb ik die meegekregen toen ik mijn appartement betrok?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik woon nu trouwens voor het eerst op mezelf. Dus ik heb daarvoor niks anders gehuurd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een woningbouwvereniging stelt als voorwaarde dat je een goede huurder was bij de vorige woningbouwver. alvorens ze aan jou een woning verhuren. Dus geen huurachterstand, en geen extreme verwaarlozing van de woning. Als je dat briefje bij je huidige verhuurder haalt, heb je een verhuurdersverklaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pff, je was net iets eerder!

Andere antwoorden (1)

Dat is een verklaring die je moet vragen bij de huidige woningbouwvereniging.
Daarin wordt verklaard hoe lang je daar hebt gewoond, dat je de woning altijd netjes hebt bewoond, geen huurachterstand hebt, geen overlast hebt bezorgd enz.

Hier zie je een voorbeeld:

http://www.ssw.nl/uploads/_media/_86_2010%20Huurdersverklaring.pdf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding