Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

Ja natuurlijk, maar hou wel rekening dat ook allebei de boden geaccepteerd kunnen worden en je twee huizen gekocht heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen wet die het je verbied, maar het is wel zo fatsoenlijk om ook alleen op een huis te bieden als je serieus het wilt kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag altijd. Je kan een bod aanbieden bij de makelaar, deze legt het bod dan voor aan de verkopende partij. Pas als de makelaar met een tegenbod komt ben je in onderhandeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs al ben je in onderhandeling, zelfs al is je bod geaccepteerd, zelfs al heb je een voorlopig koopcontract getekend, dan nog kun je er zonder consequenties vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik. Maar dat was toch niet de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, maar het kwam in je antwoord voor en daar ging ik op in. Je zou dan ook kunnen zeggen dat een deel van je antwoord niet tot de vraag behoord.
Ja dat mag. Je koopt een huis pas bij het tekenen van een voorloipg koopcontract. Tot op dat moment kan je in principe nog zonder consequenties van de koop afzien.

Uiteraard is het niet heel leuk voor de verkopende partij dat als jij een bod doet, en zij het bod aanvaarden dat jij dan zegt: Mwa, ik hoef het toch niet. Maar het MAG wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wettelijk gezien mag je er zelfs op meer dan 100 koopwingen tegelijk bieden.
Zolang de voorwaarden voor een koop overkomst voldoen worden. En dit zijn dat men moet overeenkomen over de prijs,kwaliteit(huis).
Dan kan men spreken van dat jullie een consensuele contract hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, natuurlijk mag dat. Je mag ook 2 huizen kopen. Of 3. Of meer. Mits je ze kunt betalen natuurlijk.

Zelfs NA het tekenen van je voorlopige koopcontract heb je nog 3 werkdagen bedenktijd. Je mag er dan nog zonder opgaaf van redenen vanaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm, waarom een min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet ik niet
er staan zo vaak ongepaste minnen
+je van mij overigens kom je niet zonder opgaaf van reden van een voorlopig koopcontract af.
ja, dat mag. maar of het verstandig is is een tweede.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding