Als je een huis wilt kopen en er nog wat aan wilt verdienen dan moet je een huis kopen waarbij dat dat mogelijk is. Klinkt simpel, is het ook.
Mensen zat bijv. die een slecht pand kopen (als het dak maar niet lekt), gaan klussen, er iets van maken, verkopen en winst maken. Maar dan moet je wel goed zijn, zowel op bouwkundig gebied als het verstand hebben van wat de markt vraagt en een goed gevoel voor vormgeving.
Nieuwe huizen willen af en toe ook winst opleveren. Maar ook weer, nu de hoofdprijs is later verlies lijden want de kans dat ze er de nieuwe keuken, gordijnen etc nog uithaald zijn stukken minder dan 5 jaar terug.
Ik ga niet precies zeggen wat ik doe voor m'n centen maar ik zit wel in de branche. Wat we nogal eens tegenkomen zijn panden met diverse bestemmingen zonder dat de verkoper dit echt doorheeft of een gemeente die zegt dat niets mag maar verkeerd zit en uiteindelijk bepaalde zaken wel moet toestaan. Bijv. bedrijfspanden waar ook in gewoond mag worden. Panden waar je subsidie op kunt krijgen etc. etc. Die zijn soms aantrekkelijk om op te kopen.
Wat je wilt kopen en wat verstandig is gaat vaak niet samen. Dat is zo'n beetje waar het om draait. Als je niet gebonden bent aan een plek kun je vaak unieke locaties verwerven. En dan maak je er wat van en dan maak je winst, op papier als je er blijft zitten, of in je zak als je verkoopt.