Ha, die Musa;

De verkoopwaarde kun je zelf niet serieus beïnvloeden, die wordt door de markt bepaald. Hooguit kun je ervoor zorgen dat de woning in het aanbod meer opvalt dan de rest en daardoor kans heeft om sneller verkocht te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

zorg dat het huis in uitstekende staat is:
het verfwerk in orde, geen scheve goten, de tuin glad, keuken en badkamer netjes, meubeltjes schoon, kamers niet te vol enzovoorts.
Uiteindelijk doen die dingen niet veel aan de (taxatie)waarde, maar het maakt op potentiele kopers een goede indruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed onderhouden woning, uitbouw, flinke keuken, dakkapel. dat zijn allemaal dingen die er voor zorgen dat je woning in waarde stijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk zou je een bekende moeten vragen om eens door de woning te lopen en te vragen wat hem/haar
opvalt/stoort. Vraag specifiek te kijken naar onderhoud. Een tip kan ook zijn als de spouwmuren nog niet geisoleert zijn om dit te laten doen, de prijzen kunnen wel behoorlijk verschillen zo hebben wij een bedrijf gevonden in Limburg die 500 euro goedkoper was dan Nuon en Essent en met het zelfde materiaal. De verkoop prijs kan daardoor ook stijgen en het is een een aantal uren gepiept. Als je houten kozijnen hebt moet je die even nalopen of ze nog goed in de verf zitten. Verder lekker alles opgeruimd houden. Een nieuwe keuken/badkamer zou ik persoonlijk nooit doen dat is zo persoonsgebonden.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet. Momenteel dalen woningen alleen maar in waarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je huis moet er goed onderhouden uitzien. Heb je teveel meubels en spullen, sla ze tijdelijk ergens op. Maak je interieur netjes, overzichtelijk en gezellig. Niet te veel decoratie en frutsels zoals overal kleedjes en beeldjes enzo. Dat komt over als rommel. Eenvoud is het kenmerk van het ware en staat veel chiquer.
12 jaar geleden
Naast alle onderhoudstips die ik langs zie komen:

Het werkt ook goed om het huis zo in te richten dat het voor vrijwel iedereen als een thuis voelt. Iedereen moet in gedachten hun eigen spulletjes er al zo neer kunnen zetten.
Dat bereik je door je persoonlijke spulletjes (foto's, snuisterijen) weg te halen en het wat minder persoonlijk in te richten.
Less is more, dus weinig versieringen in de vensterbanken en dergelijke.

Gebruik neutrale kleuren of pasteltinten. Veel wit en creme maakt het huis licht. overzichtelijk en opgeruimd.
Zorg dat de ramen gelapt zijn, de gordijnen openstaan en de deuren naar de gang ook openstaan bij een bezichtiging.

Mensen kijken namelijk niet door een rommelig huis met schreeuwende kleuren heen, waardoor de verkoopwaarde automatisch daalt.

Zorg dat de eerste indruk ok is. Dus ook de tuin moet er keurig bijliggen.

Daarnaast kan goed isoleren een rol spelen zodat het huis energiezuiniger is. En is alle asbest verwijderd?

Misschien heb je hier wat aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door je huis op te ruimen zoals door velen wordt aanbevolen, stijgt de waarde natuurlijk niet. Het enige wat je ermee bereikt is, dat je huis uitsteekt boven de andere huizen die hier niets aan hebben gedaan en in de gelijke prijscategorie vallen.
Als je je huis in verkoop wilt laten stijgen, moet je wezenlijke en niet smaakgebonden verbeteringen aanbrengen. Maar pas op: als je er veel geld in steekt en de waardevermeerdering is daarmee niet in overeenstemming, dan schiet je er nog niets mee op.
Verwacht wordt, dat de huizenprijzen nog verder zullen dalen. Het is dus zaak om geen veranderingen aan te brengen die weer tijd kosten. Je kunt dus beter het huis aanbieden zonder op waardestijging te focussen. Ga voor het aanzicht en verkoop het zoals het nu is. Probeer er beter mee voor de dag te komen, dan de andere 14 (?) huizen in de omgeving van gelijke prijs.
12 jaar geleden
De waarde van je huis wordt grotendeels bepaald door een aantal factoren die je zelf niet kunt beinvloeden.

Ten eerste is dat de buurt waarin het huis staat. Staat het in een rommelige, drukke wijk dan is het minder waard dan wanneer het in een mooie, bomenrijke buurt staat.
de voorzieningen: Is er een school in de buurt of een sportaccommodatie. Dit kan zowel negatief als positief zijn, afhankelijk van de wensen van de kopers.
De indeling, de woonoppervlakte, en de grondoppervlakte hebben ook grote invloed op de prijs.

Waar je wel invloed op hebt, zijn de staat van onderhoud en isolatie (glas). Een mooie keuken en badkamer kan aantrekkelijk zijn, maar zijn niet erg prijsbepalend. Gooi er geen nieuwe in, want veel nieuwe bewoners willen hun eigen keuken en badkamer uitzoeken.

En, zoals hierboven al genoemd is, zorg dat alles er verzorgd uitziet. Het verhoogt de prijs niet, maar kan wel kopers (over de streep) trekken.

Op dit moment is het overigens beter als je huis niet te duur is. Dure huizen trekken nu geen kopers, omdat potentiele kopers eers hun oude huis kwijt willen. En deze wachten weer op starters........