Ja, de huur mag jaarlijkse een beetje verhoogd worden. Afhankelijk van inflatie ed.
12 jaar geleden
Een huurprijs all-in is op zich zelf al niet toegestaan. Gas/water/licht en eventuele andere kosten moeten apart worden afgerekend. Dus van huurverhoging is al helemaal geen sprake. Laat hem maar eens een huurcontract maken voor de kale huur. Wel kan het zo zijn dat als de punten geteld worden de maximaal redelijke huur hoger blijkt te liggen dan wat je nu betaalt (en dan mag de huur wel omhoog), maar het is vaak eerder andersom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal,de kale huur moet genoemd worden en niet all inclusief.
Normaliter wordt elk jaar per 1 juli de huur verhoogd,maar daar moet je wel voor ik meen begin mei bericht van krijgen anders kan de verhuurder fluiten naar z'n verhoging.
Ja dat mag, mits de kale huurprijs genoemd is in de huurovereenkomst.

Overigens mogen ook de additieven voor energie en servicekosten ect worden verhoogd.

De totaal all inclusive prijs mag dus worden verhoogd. U dient hier wel een specificatie van te ontvangen en een aankondiging, minimaal 30 dagen voor ingang van de huurverhoging.

Overigens mag all inclusive huren wel degelijk bij alle woningen die niet vallen binnen de grens van de huurliberalisering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, alleen moet tegenwoordig de huurverhoging wel 2 maanden vantevoren worden aangezegd.