ik heb een brief van de woningbouw gekregen?

waarin staat dat ik een woning krijg aangeboden en dat de huurprijs 440 euro BRUTO is. Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat betekend dat dat de huur is.Maar als je huurtoeslag krijgt kun je dat bedrag er nog af tellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dat betekent de huur die de woning moet 'opbrengen' voor de woningbouwstichting. Onze Overheid heeft echter regelingen gerelateerd aan het jouw/jullie inkomen die dat bedrag kan 'drukken'......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bruto is de kale rekenhuur. Dat bedrag moet je betalen en daar kun je huurtoeslag over aanvragen.
Het kan zijn dat er nog extra kosten bij komen, service kosten bv, maar die horen dus niet bij de kale rekenhuur.

Er is geen netto huur, als in, dat er van de bruto huur nog wat af gaat, helaas...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is het, +
In een huurcontract staan twee soorten huurprijzen: de netto en de bruto huurprijs. De netto huurprijs is de ‘kale’ huurprijs, d.w.z. zonder bijkomende kosten. De bruto huurprijs is de netto huurprijs inclusief bijkomende kosten, ook wel servicekosten genoemd.

Servicekosten betaal je voor de levering van aanvullende diensten, denk bijvoorbeeld aan de inzet van de complex-/ wijkbeheerder, glasverzekering, het elektraverbruik van bijvoorbeeld de galerij, schoonmaak, evt. stookkosten etc.

De bruto huurprijs is dus het totale bedrag dat je daadwerkelijk iedere maand voor je woning moet betalen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pieter heeft gelijk
de netto huur is het bedrag waarover je eventuele huursubsidie kan berekenen, de bruto huur is inclusief servicekosten
je ontvangt namelijk geen subsidie over de kosten voor glasverzekering, huismeester etc