Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als de gemeente eerst zijn akkoord geeft om niet te onteigenen, mag die daar dan op terugkomen en toch onteigenen?Kan ik een geschreven akkoord eisen?

De gemeente (Wetteren) wou misschien een stuk van mijn tuin onteigenen (ik wou niet vrijwillig verkopen) voor een buskotje op te plaatsen, na een lange blablabla hebben ze laten weten dat ze toch niet gaan onteigenen.
Kan de gemeente nu terugkomen op hun besluit en toch onteigenen? Ik zou dit willen weten omdat het stuk grond nu nog braak ligt maar ik binnenkort een tuinhuis + nieuwe afsluiting zou plaatsen.

Kan ik van de gemeente een geschreven akkoord krijgen dat ze niet gaan onteigenen, zodat ik dit document kan gebruiken mochten ze toch (onrechtvaardig?) proberen te onteigenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
769
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland of Belgie? Belgie, denk ik, als jij 'buskotje' schrijft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee dat kan je niet. De gemeente kan altijd nog opnieuw besluiten een abri te plaatsen (buskotje) mensen die van het openbaarvervoer afhankelijk zijn staan graag droog.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding