Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een slimme manier om kosten te delen als je gaat samenwonen? (Huurwoning)

En welke kosten kan de gemeente extra in rekening brengen bij van 1 naar tweepersoons huishouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
997

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1. Een gezamenlijke"en/of"rekening openen en daarvan de gemeenschappelijk kosten betalen.
Wat ieder daarin bijdraagt zou in de verhouding van ieders netto inkomen kunnen.
2. Een samenlevingsoverenkomst overwegen.
3. Het waterschap voor (voor riool- en afvalwaterreiniging) en de gemeente huisvuilrechten maken beide verschil tussen een- en meerpersoonshuishoudens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vraag me af of het aantal personen iets te maken heeft met de gemeentekosten want dat gaat vaak over hondenbelasting , rioolrecht en dat soort gein. Een slimme mannier is wat je zelf slim vindt dus de kans is dat mijn manier niet slim overkomt. Ik probeer het toch. Een gezamelijk huishouden kan betekenen dat je ook de kosten deelt en daarnaast ook voor jezelf een vrij besteedbaar bedrag overhoudt. Kijk wat je in een gezamelijke pot doet voor eten, belastingen, gas, water, electra, verzekeringen, drinken etc. Kijk welke kosten je dus betaalt van die gezamelijke pot en kijk wat er dan maandelijks in moet. Maak goede afspraken en bespreek afwijkingen. Dan zal het denk ik best goed komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je houdt natuurlijk wel rekening met verhoudingen in inkomen. Een groter inkomen zal naar verhouding een iets grotere bijdrage geven aan de gezamelijke pot als je ervoor kiest om dat te doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wellicht is groepsrekening.nl iets voor je

http://www.groepsrekening.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding