Hoe krijg ik bloedvlekken uit de wasgoed (ik heb geen plannen hoor!)?

Kan ik de bloedvlekken in de wasgoed laten zitten en dan wassen met een wasprogramma intensief/ 60 graden en extra spoelen? Of moet ik de wasgoed meteen afspoelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst in koud water,anders krijg je als resultaat roestvlekken!

Antwoorden (11)

Toen ik in het ziekenhuis lag, had ik een wit t-shirt aan.. het hele t-shirt zat onder het bloed. Hier heb ik een dag mee moeten liggen, en het was al helemaal opgedroogd, we hebben hem gewoon eerst uitgespoeld en toen gewassen en er is niks meer op het shirt te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je bij je wasmiddel wat soda toevoegt gaan de bloedvlekken er gewoon mee uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wasgoed in ruim koud water , meteen paar scheppen zout zetten en dat een tijd laten weken , daarna goed naspoelen en dan eventueel gewoon wassen geeft een goed resultaat. Ik zelf heb het toegepast op een witte winterjack. Succes.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo deed mijn kraamhulp dat ook. Werkt perfect! +
Smeer ze in met gewone groene zeep en leg het in de wasmand totdat je gaat wassen...
Dit werkt met allerlei vlekken..een wondermiddel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloedvlekken moet je laten weken in koud water. Zelf heb ik eens bloedvlekken gehad in mijn broek, deze ook in koud water gezet om te laten weken.

Succes gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wassen met een normaal programma en gewone vloeibare wasmiddel geeft prima resultaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spuit "shout" op de vlekken, daarna in de wasmachine en wég zijn ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zout en water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met lauwwarm water en zout reinigen. (De chloor uit het zout heeft een blekende werking)
Daarna biologisch inweken en wassen met een zakje raket bleu. Neem water oplichaamstemparatuur. Neemt je te heet water dan gaan de eiwitten stollen en bij te koud water worden de rode bloedcellen donkerder en gaat het er niet meer ui.t.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aaaaaaa... daarmee... heb enkele stukken dekentjes liggen waar er bloedvlekken op zijn van als me doggy'tje in haar cyclus zat. ik direct op volle bak 90° gewaasen maar niet eruit hé. missch eens proberen met soda , zien of ze er nog uit te krijgen zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad normaal gezien simpel in koud water laten weken. Als de vlekken hardnekkig zijn in vlekkenzout van Dr Beckmann. Na een zwaar verkeersongeval heb ik mijn bloedvlekken van mijn bloes volledig kunnen verwijderen
na ontslag uit het ziekenhuis. Ik verbleef er zes weken.