wat voor schoonmaakmiddel gebruiken glazenwassers?

glazenwassers die ramen op hoogte glazen moeten wassen gebruiken een lange stok met een spons en in die stok wordt water naar boven gestuwd. In dat water zit een goedje dat de ramen goed reinigt en streeploos opdroogt. Het hoeft niet nabehandeld te worden en daar ben ik wel een beetje jaloers op want ik doe mijn ramen nog steeds met lauw water en een scheutje spirtus en met veel moeite krijg ik de meeste strepen weg. Wat voor spul gebruiken de glazenwassers ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

Ze gebruiken hiervoor osmose water. Osmose water is vernoemd naar de filtratietechniek om kraanwater puur te filteren zodat het water druppel- en streeploos op kan drogen. Dit pure water heeft een enorm reinigend vermogen, zo kunnen alle oppervlakten gereinigd worden zonder gebruik van chemie (niet milieubelastend).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD dat IS demiwater.
de osmose techniek is trouwen Reverse osmose :) en de filtratie techniek met een : semipermiabel membraam :)

Andere antwoorden (7)

demiwater:) dit droogt streeploos op.

maar was je auto hier nooid mee!! dit zal je auto flink aantasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
waarom tast het je auto aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat dit water zo goed als mineraal vrij is. ijzer en je lak is mineraal houdend dus het water zal dit gaan ondtrekken aan je metaal. dus ja je lost je auto gewoon op:) ( niet binnen en dag ofzo maar bevoordelijk is het niet )
jc54
13 jaar geleden
Dat zal nogal meevallen. In de autowasserette kan je je auto naspoelen met gedemineraliseerd water, om gestreept opdrogen te voorkomen. Hoe zuiverder het water is, hoe beter het is om je auto mee te wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regen is toch ook gedeminireliseerd water?
Volgens mij gebruiken ze schoonmaakazijn of iets wat daarop lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn neef heeft een glazenwasser bedrijf.. hij gebruikt ammoniak met een beetje dubro afwasmiddel..
daarmee krijg je de ramen prachtig schoon en droogt streeploos op zegt hij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook heel slim om zelf zo mixjes te gaan maken (not).
Ik heb het ooit aan een glazenwasser gevraagd: gewoon afwasmiddel, niks meer niks minder.
anneliez
13 jaar geleden
Ik doe het altijd met ruim water zonder enige toevoeging uit een schone emmer. Gebruik een goede trekker en je hebt nooit strepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De glazenwassers die op grote hoogte wassen met een lange stok en borstel gebruiken speciaal water waar geen kalk meer in zit. Daarom droogt het ook streeploos op.
Veel glazenwassers die nog met emmers water wassen doen daar een paar druppeltjes afwas in, maar die wissen daarna wel na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdje terug nog een glazenwasser gevraagd .
Hij zei gewoon een beetje afwasmiddel maar dan wel met een goeie trekker .